BM BGŻ zainicjowało wydawanie rekomendacji dla spółki AC Autogaz. W inauguracyjny raporcie wydali zalecenie kupuj z ceną docelową na poziomie 42,56 zł. Raport wydano przy kursie 35,30 zł.
Autorzy raportu wskazują, że w latach 2005-2012 liczba zarejestrowanych na całym świecie samochodów na LPG lub CNG rosła w średnim tempie 14 proc. Prognozy Navigant Researchdla segmentu aut zasilanych gazem zakładają wzrost ich liczby o 90 proc. do 2020 roku. Według założeń BM BGŻ rynek ten będzie rozwijał się nieco wolniej z uwagi na relatywnie mniejszą dostępność tego paliwa.
– Wśród najważniejszych czynników, które mają wpływ na liczbę konwersji samochodów na LPG/CNG można wymienić wysokość efektywnej różnicy między kosztem konwersji oraz spalania autogazu, a kosztem użytkowania silnika na paliwo konwencjonalne, dotacje rządowe związane ze wzrostem świadomości ekologicznej, niezbędną infrastrukturę oraz sprzyjające środowisko regulacyjne. – czytamy w raporcie.
>> W serwisie znajdziesz analizę aktualnej sytuacji fundamentalnej AC Autogaz po wynikach za ostatni kwartał >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez naszego analityka
BM BGŻ prognozuje, że w tym roku spółka osiągnie 183,8 mln zł przychodów, a w przyszłym 202,3 mln zł. Prognoza dla zysku EBITDA to odpowiednio 38,9 mln zł i 40,1 mln zł, a zysku netto 26 mln zł i 27,9 mln zł. W zeszłym roku AC zanotował na wspomnianych poziomach odpowiednio 171 mln zł, 38,2 mln zł i 26,7 mln zł.
Jak pokazują wyniki za pierwsze półrocze, przychody AC Autogaz opierają się przede wszystkim na sprzedaży samochodowych instalacji gazowych. Spółka około 60 proc. przychodów czerpie z eksportu, a głównie z rynku europejskiego. Emitent zaznacza, że eksport zestawów do haków holowniczych (wiązki elektryczne wraz z modułami elektronicznymi), produkowanych dla niemieckiej spółki, dzięki systematycznemu rozszerzaniu oferty o nowy asortyment i zacieśnianiu współpracy z klientem wzrósł o 23,2 proc.
W kwestii innowacji i projektów badawczych, AC Autogaz może pochwalić się uzyskaniem homologacji na reduktor ciśnienia LPG/CNG do 136 KM oraz zakończeniem procesu projektowania zaawansowanego sterownika LPG. Sprzedaż ww. rozpoczęła się w II kwartale. Cały czas trwają pracę nad nowym reduktorem CNG, który może wejść do sprzedaży już na początku IV kwartału.
Na przestrzeni około miesiąca akcje spółki zyskały blisko 20 proc. Niemniej od początku roku są na około 24-proc. minusie. Należy pamiętać o niskiej płynności tych walorów.