reqaxjah
Advertisement
PARTNER SERWISU
spizcxbt

Activision Blizzard po raz kolejny przebił prognozy wyników

Akcjonariusze jednej z największych na świecie spółek z branży gier zacierają ręce w oczekiwaniu na kolejną sesję i reakcję Wall Street na wyniki zaprezentowane w raporcie za II kwartał. Activision Blizzard pochwalił się mocnym wzrostem liczby graczy oraz świetną sprzedażą cyfrową. Spółka kolejny kwartał z rzędu pobiła oczekiwania analityków i podwyższyła prognozy na ten rok.

Turniej Heroes of the Storm podczas Gamescom 2014.  Activision Blizzard, Inc., dawniej Activision, Inc. to amerykański holding składający się z firm Activision, Blizzard Entertainment i Sierra Entertainment. (Fot. facebook/gamescom)

Turniej Heroes of the Storm podczas Gamescom 2014. Activision Blizzard, Inc., dawniej Activision, Inc. to amerykański holding składający się z firm Activision, Blizzard Entertainment i Sierra Entertainment. (Fot. facebook/gamescom)

Przychody za II kwartał Activision Blizzard Inc. (Nasdaq: ATVI) wyniosły 1,04 mld dolarów i były wyższe o 7,6 proc. od raportowanych przed rokiem. Spółka pobiła także o 12,3 proc. przedstawione w maju prognozy sprzedażowe – 930 mln USD. Najważniejszym rynkiem pozostaje Ameryka Północna, natomiast segmentem – konsole.

Udział konsol w sprzedaży wzrósł z 53 do 57 proc., co wynika prawdopodobnie z dobrej sprzedaży tytułu Call of Duty. W listopadzie zeszłego roku Activision wydał Call of Duty: Advanced Warfare, która jest pozycją nr. 1 jeśli chodzi o sprzedaż od czasu premiery na konsole nowej generacji.

Sprzedaż cyfrowa utrzymała udział na poziomie 22 proc. przychodów, przy czym trzeba dodać, że w segmencie tym pokazywane są także przychody związane z marką World of Warcraft. Liczba użytkowników popularnego MMORPG niestety dynamicznie spada. Jeszcze na koniec poprzedniego kwartału gra World of Warcraft posiadał 7,1 mln użytkowników, natomiast na koniec czerwca już tylko 5,6 mln.

Jednak rosnące portfolio z nawiązką rekompensuje odpływ graczy z leciwego WoWa. Koncern z Santa Monica posiadał na koniec kwartału 70 mln użytkowników, czyli około 20 mln więcej niż kwartał wcześniej. Do wzrostu bazy z pewnością przyczyniła się czerwcowa premiera Heroes of the Storm, czy wydane w kwietniu dodatki do Hearthstone. Wszystkie marki tj. karcianka HearthstoneHeroes of the Storm i wydany przez Activision Destiny przyniosły spółce do tej pory 1,25 mld dolarów, przy czym mówimy o danych zarządczych, które są znacząco niższe od danych według amerykańskiego standardu US GAAP. Różnice pochodzą z innego rozliczania przychodów w czasie. 

Średnia miesięczna liczba użytkowników (MAU) była najwyższa z dotychczas raportowanych danych w drugim kwartale.

– Nasza społeczność i całkowita ilość czasu, jaką ludzie spędzają z naszymi tytułami rosną. W drugim kwartale nasza średnia miesięczna liczba użytkowników wzrosła o 35 proc. rok do roku, a czas który ludzie poświęcili na granie wydłużył się o 25 proc. – powiedział Bobby Kotick, CEO Activision Blizzard.

>> Dzięki kontraktom CFD na akcje Activision Blizzard w City Index możesz wykorzystać dźwignię finansową, która pozwoli wykorzystać każdy ruch ceny na rynku. >> Odwiedź stronę, załóż konto i odbierz bonus na start.

Zysk operacyjny spółki wyniósł 332 mln dolarów wobec 310 mln dolarów raportowanych przed rokiem. Spółce udało się co prawda obniżyć koszty administracyjne o 5 mln dolarów, ale te związane z marketingiem wzrosły o 23 mln dolarów, natomiast dotyczące prac rozwojowych zwyżkowały o 37 mln USD. Activision zamknął kwartał zyskiem na poziomie 212 mln dolarów, czyli o 8 mln wyższym niż w roku ubiegłym. Rynek jednak wydaje się wyżej cenić dane zarządcze, czyli skorygowane. Według takiej notacji spółka zaraportowała 13 centów zysku netto na akcję, w porównaniu do oczekiwanych przez siebie 7 centów, 6 centów w roku poprzednim i 9 centów oczekiwanych przez analityków.

Zaskakująco dobre wyniki Blizzarda to nie koniec dobrych wiadomości dla akcjonariuszy. Spóła podwyższyła prognozę skorygowanego i wyrównanego zysku netto na 2015 rok do 1,30 dolara z oczekiwanych na koniec poprzedniego kwartału 1,20 dolara na akcję. Gigant z Kalifornii spodziewa się w kolejnym kwartale uzyskać 875 mln dolarów przychodów i 14 centów skorygowanego zysku na akcję. Jeszcze ciekawiej przedstawia się następny, czwarty kwartał kiedy Activiosion wyda jedną z najbardziej oczekiwanych gier tego roku – Call of Duty: Black Ops III.

W reakcji na opublikowany raport kurs na posesyjnym handlu zyskiwał nawet 8,6 proc., co dobrze wróży dzisiejszemu otwarciu na Wall Street. Akcjonariusze spółki mogą czuć się usatysfakcjonowani – roczna stopa zwrotu to ponad 15 proc., a kurs spółki od początku roku znajduje się w trendzie wzrostowym.

2015-08-05 01_05_25-Activision Blizzard, Inc (ATVI) Stock Chart - NASDAQ.com

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat