
Okładka gry Overwatch
Przychody Activision Blizzard [NYSE:ATVI] wyniosły w drugim kwartale 1,57 mld dolarów w relacji do prognozowanych kwartał wcześniej 1,42 mld dolarów. Sprzedaż była także wyższa od raportowanej przed rokiem, kiedy holding miał 1,04 mld dolarów. Wzrosty sprzedaży to w dużej mierze efekt przejęcia King Digital, co widać choćby w strukturze dystrybucji. Cyfrowy kanał sprzedaży odpowiadał za 1,14 mld obrotów, w porównaniu do 569 mld w II kw. 2015 r., natomiast sprzedaż w kanale tradycyjnym wyniosła 374 mln dolarów, czyli o 40 mln dolarów mniej r/r.
Z pewnością w uzyskaniu tak dobrych rezultatów pomógł znaczący wzrost liczby graczy zrzeszonych wokół marek spółki i to nie tylko wynikający z przejęcia twórcy sagi Candy Crash. Blizzard odnotował rekordowy wynik na poziomie 33 mln aktywnych użytkowników (+12 proc. r/r), do czego przyczyniły się dwucyfrowy wzrost społeczności World of Warcraft i przede wszystkim premiera Overwatch, która sprzedała się od maja w 15 mln egzemplarzy. Najlepszy drugi kwartał miał także Activision, z 49 mln rzeszą aktywnych użytkowników.
Pomimo mocnego wzrostu sprzedaży, wynik operacyjny Activion Blizzard spadł z 332 mln dolarów do 232 mln dolarów, co spółka tłumaczy efektem przejęcia brytyjskiego potentata socialgaming. Faktycznie, wynik okresu obciążyła amortyzacja wartości niematerialnych na kwotę 285 mln dolarów przy braku kosztów z tego tytułu przed rokiem. Zysk netto na akcję wyniósł 0,17 dolara w porównaniu do 0,29 dolara przed rokiem i 10 centów oczekiwanych przez spółkę w maju. Zysk netto skorygowany o amortyzację wartości niematerialnych, płatność akcjami i koszty przejęcia wyniósł w raportowanym okresie 45 centów na akcję, czyli o 16 centów więcej r/r.
– Motorem napędowym rekordowego wyniku w drugim kwartale był nieprawdopodobny sukcesem premiery Overtwatch, rekordowy wynik Call of Duty i dalszy wzrost Candy Crush. – wyjaśnił Bobby Kotick, CEO ATVI.
>> Zobacz także: Sony zarobił krocie dzięki grom na PlayStation
Po bardzo dobrym kwartale deweloper z Santa Monica zdecydował się na podniesienie prognoz finansowych. Obecnie w 2016 r. Activision Blizzard spodziewa się 6,4 mld dolarów sprzedaży (6,13 mld dolarów w poprzedniej prognozie), 17 proc. marży operacyjnej (15 proc. według majowych szacunków) i 87 centów zysku na akcję, czyli o 18 centów więcej niż spółka komunikowała w maju.
Rekordowe wyniki znajdują przełożenie na kurs akcji, który w te wakacje utrzymuje się nieopodal historycznych maksimów. Kapitalizacja Activision Blizzard sięga obecnie 30 mld dolarów.