Podpisany kontrakt oznacza finalizację porozumienia z października, zawartego pomiędzy Airbus Group (NYSE:AIR) z IndiGo, największym indyjskim przewoźnikiem lotniczym. Dzięki transakcji portfel zamówień Airbusa urósł do 6680 statków powietrznych. Wcześniej, w pierwszym półroczu spółka pozyskała zamówienia na 348 maszyn, czyli o 20 proc. więcej w ujęciu r/r. W tym samym okresie popyt na konkurencyjne samoloty Boeinga (NYSE:BA) był mniejszy -wolumen zamówień wyniósł tylko 281 szt., ale i tak pozwolił amerykańskiemu potentatowi zakończyć II kwartał z portfelem zamówień na prawie 5700 samolotów o wartości około 489 mld dolarów. >> Chcesz obracać akcjami światowych firm na polskojęzycznej platformie po niewielkich prowizjach? Kliknij tutaj i otwórz rachunek maklerski na platformie inwestycyjnej City Index.
IndiGo to sprawdzony od lat klient Airbusa. W 2005 roku indyjska linia lotnicza zamówiła 100 szt. samolotów A320, natomiast w roku 2011 powiększyła flotę powietrzną opartą o samoloty europejskiego producenta do 280 szt.
– Napełnia nas dumą, że IndiGo, największa linia lotnicza pod względem udziału w rynku i jeden z naszych pierwszych klientów na A320neo, wróciła do nas po jeszcze więcej samolotów. To potwierdza, że rodzina A320 jest linią pierwszego wyboru dla najszybciej rosnących rynków lotnictwa. Dziękujemy IndiGo i jego założycielom za ogromny kredyt zaufania – podsumował transakcję John Leahy, CEO Airbus Group.
Przychody Airbusa w pierwszym półroczu wyniosły 29 mld euro w porównaniu do 27 mld euro przed rokiem. Większość obrotów europejskiego holdingu pochodzi z segmentu cywilnych statków powietrznych. Airbas dostarczył przewoźnikom 304 maszyny i zaraportował 21 mld euro przychodów, co daje 8,5 proc. wzrostu r/r. Zysk operacyjny bez zdarzeń jednorazowych wyniósł 1,88 mld euro i był 110 mln wyższy r/r. Lotniczy holding zakończył półrocze skorygowanym zyskiem netto w kwocie 1,15 mld euro, wobec 1,08 mld przed rokiem.