Analitycy DM PKO BP utrzymali rekomendację kupuj dla akcji AB. Jednocześnie zdecydowano się na obniżenie ceny docelowej z 37,10 zł do 35,10 zł. Raport wydano przy kursie 28,33 zł.
Biuro wskazuje, że kontynuacja strategii rozwoju wielu projektów o średniej skali biznesu i jeszcze większej penetracji kanałów detalicznych daje stabilizację i powtarzalność wyników. Oceniono, że dzięki dywersyfikacji regionalnej (Czeskie ATC generuje 40 proc. zysku) AB odczuje najmniejsze spadki rentowności spośród krajowych dystrybutorów.
– Ze względu na dużą niepewność na rynku zdecydowaliśmy się skorygować nasze prognozy. Zakończenie inwestycji w nowy magazyn pozwoli generować wyższe przepływy pieniężne, które jednak częściowo będą konsumowane przez wzrost kapitału obrotowego. – ocenia DM PKO BP.
Autorzy rekomendacji zdecydowali się na skorygowanie prognozy wyników na rok obrotowy 2016/17, ze względu na oczekiwane wyhamowanie dynamiki wzrostu przychodów (słabszy Polski rynek oraz wysoka baza w Czechach), obserwowaną presję na marże, wzrost kosztów SG&A (nowy magazyn, nowe projekty) oraz wyższe koszty finansowe (nowy magazyn). Broker spodziewa się w tym okresie 7,3 mld zł przychodów (+3 proc. r/r), 92 mln zł zysku EBIT (-3 proc.) i zysku netto na poziomie 58 mln zł (-6 proc.). >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom ABPL
– Porównując wyniki dystrybutorów za ostatnie cztery kwartały (2Q15-1Q16: przychody ABC Daty -38 proc. r/r, zysk netto w Action -82 proc. r/r) nie widzimy przesłanek dlaczego AB wyceniane jest z tak dużym dyskontem na wskaźnikach do spółek porównywalnych. Z zysku za 2015/16 spodziewamy się utrzymania poziomu 0,70 zł dywidendy na akcję (stopa dywidendy 2,7 proc.), choć widzimy potencjał do wypłaty wyższej dywidendy. – czytamy w rekomendacji.
Strategią spółki wciąż pozostaje zwiększenie portfolio produktowego w dotychczasowym core business – IT, elektronika użytkowa, RTV AGD, dystrybucja nowych grup produktowych i usług, rozwój sprzedaży w kluczowym dla grupy kanale małych i średnich resellerów oraz jeszcze większa penetracja detalu poprzez rozwój sieci franczyzowych.
W skali ostatnich 10 sesji akcje AB zyskały ponad 24 proc. Wcześniej jednak zmagały się z przeceną. Trzymiesięczna stopa zwrotu jest na 10-proc. minusie, a roczna na 15-proc.