
Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio. (Fot. mat. prasowe)
– Dołączenie do grona spółek publicznych to jeden z naszych najważniejszych tegorocznych celów. Liczymy, ze obecność na głównym rynku GPW w Warszawie wzmocni naszą pozycję oraz wiarygodność w oczach zarówno polskich, jak i zagranicznych inwestorów. Sukces IPO potwierdził, że rynek docenia nasze dotychczasowe osiągnięcia i wierzy w przyjęty przez nas model biznesowy – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Proces upublicznienia spółki wspiera Dom Maklerski BOŚ SA oraz kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.
Podczas IPO studio przydzieliło 797.264 akcji, które będą reprezentowały 19,28 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym i tyle samo głosów na Walnym Zgromadzeniu. Inwestorzy nabyli 662.264 istniejących akcji serii A oraz 135 tys. nowo emitowanych walorów serii B. Popyt zgłoszony przez inwestorów przewyższył podaż dostępnych akcji. Średnia stopa redukcji zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 68,68 proc.
18 listopada br. na rynek trafił najnowszy projekt Big Cheese Studio – Cooking Simulator Shelter. Już w pierwszych dniach od premiery, zdobył prawie 80 proc. pozytywnych ocen od użytkowników platformy Steam. Podstawowa wersja gry – Cooking Simulator – to flagowa produkcja Studia. W ciągu 72 godzin od premiery na PC, która miała miejsce w 2019 roku, tytuł rozszedł się w nakładzie 55 tys. egzemplarzy. Wolumen sprzedaży samej podstawki przekroczył 700 tys., a wraz z dodatkami ponad 1,1 mln. Projekt wciąż jest rozwijany. Obecnie to jedna z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych gier o tematyce kulinarnej na portalu Steam. Od 2020 tytuł jest także dostępny w wersji na konsole Nintendo Switch i Xbox One. Kilka miesięcy temu produkcja zadebiutowała na PlayStation 4. Pod koniec lipca premierę miał Cooking Simulator VR na PC, kompatybilny z goglami do wirtualnej rzeczywistości, który okazał się jednym z najlepszych debiutów gry VR w całej grupie PlayWay, oraz jedną z najlepiej ocenianych gier VR na platformie Steam.
Oprócz wspomnianego Shelter-a, spółka wydała trzy płatne dodatki do flagowej wersji projektu na PC: Cooking Simulator – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza, a także dziewięć bezpłatnych dodatków tematycznych (DLC). W kolejnym roku tytuł będzie dostępny na Oculus Quest i PSVR.
W I półroczu br. Big Cheese Studio wypracowało 7,5 mln zł przychodów netto oraz 5,5 mln zł zysku, osiągając wzrost zysku netto o ponad 87% r/r. EBITDA za ten okres wyniosła 5,8 mln zł. Na wzrost wyników znaczący wpływ miała sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków. W całym 2020 roku spółka osiągnęła 8,2 mln zł zysku netto wobec 5,1 mln zł w 2019 roku.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator.