W marcu przychody Oponeo.pl wzrosły o 5 proc. w ujęciu r/r. do 43,57 mln zł. Narastająco po trzech pierwszych miesiącach 2016 r. sprzedaż Oponeo.pl podskoczyła o 13 proc. do 87,2 mln zł.
Główną przyczyną uzyskania większych przychodów ze sprzedaży był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki w Polsce i na rynkach zagranicznych. Spółka podkreśliła, że w porównaniu z rokiem ubiegłym sezon wymiany opon na letnie rozpoczął się później, tj. w pierwszym tygodniu kwietnia 2016 roku.
– Największy pik sprzedaży opon letnich odnotowaliśmy na początku kwietnia. Łącznie w 13 i 14 tygodniu 2016 roku w samej tylko spółce Oponeo.pl (bez doliczenia przychodów ze spółek zależnych) uzyskaliśmy 130-proc. wzrost zamówień w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. – mówi Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.
Oponeo.pl ma za sobą udany rok. W całym 2015 r. zysk netto wyniósł 10,6 mln zł, co oznacza wzrost rzędu 185 proc. EBIT podskoczył o 173 proc. do 11,23 mln zł. Marża operacyjna wzrosła z 1,3 proc. do 2,7 proc. Skokowej poprawie zysków towarzyszył 29-proc. wzrost przychodów do 417,7 mln zł. Wyższa sprzedaż to efekt 32-proc. wzrostu zamówień. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 66 proc. przychodów ogółem wzrosły o 21 proc. r/r, natomiast przychody zagraniczne wzrosły o 50 proc. r/r.>> Zobacz szczegółowe omówienie sprawozdania Grupy Oponeo.pl po IV kwartale 2015 r.

(Fot. Mat. spółki)
Na uwagę zasługuje także dynamiczna poprawa cash flow operacyjnego. Przepływy na tym poziomie wzrosły z 7,9 mln zł do 20,6 mln zł. Mocno zwiększył się także stan środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Na koniec grudnia wynosił on blisko 40 mln zł wobec 23,8 mln zł rok wcześniej.
Na dzisiejszej sesji akcje Oponeo.pl zyskują ponad 5 proc. i ustanawiają nowe szczyty cenowe. W sumie od początku roku na papierach spółki można było zarobić ok. 30 proc. W poniedziałek jeden walor dystrybutora opon wyceniany jest na blisko 37 zł, a cała spółka na nieco ponad 0,5 mld zł.