Analitycy NWAI Dom Maklerski rozpoczęli rekomendowanie spółki ZM Henryk Kania od zalecenia kupuj. Biuro wyznaczyło 6-miesięczną cenę docelową na poziomie 3,88 zł. Raport wydano przy kursie 2,79 zł.
Autorzy rekomendacji uważają, że przeprowadzona w poprzednich latach optymalizacja produkcji oraz rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym stanowią bazę dla utrzymania atrakcyjnych rentowności, które według prognoz biura w latach 2014-18 powinny osiągnąć przedział 6,5-6,9 proc. na poziomie EBITDA oraz 3,7-4,3 proc. na poziomie netto.
– Wierzymy, iż średnioterminowa strategia spółki zakładająca rozwój poprzez ekspansję geograficzną oraz produktową przełoży się na dalszy wzrost przychodów, którego średnioroczną dynamikę w okresie 2014-18 szacujemy na 18,6 proc. – prognozuje biuro.
Broker zwraca uwagę, że strategia spółki zakłada osiągnięcie w 2018 r. przychodów dwukrotnie wyższych niż w roku 2014 (ok. 1,7 mld zł). Taki wzrost miałoby zapewnić rozszerzenie asortymentu o produkty plastrowane, wejście w segment parówek, rozwój eksportu, kontynuację sprzedaży w kanale nowoczesnym oraz rozpoczęcie sprzedaży w kanale tradycyjnym w oparciu o umowę kodystrybucyjną z producentem wyrobów komplementarnych. Poprawę wyników widać było w II kwartale.
– Spółka zaprezentowała wyniki za II kwartał 2015 r. odzwierciedlające dalszy wzrost przychodów oraz poprawę marż. Kwartalne przychody odnotowały wzrost na poziomie 8 proc. r/r do 259,4 mln zł, głównie dzięki dalszemu rozwojowi w sieciach handlowych oraz sprzedaży eksportowej. W 2Q15 marże EBITDA i EBIT wzrosły o 1,6 p.p. r/r do poziomu odpowiednio 6,9 proc. i 6,2 proc. Na poprawę rentowności wpłynęły m.in. sprzyjające ceny wieprzowiny. Dług netto na koniec 2Q15 wzrósł do poziomu 185,5 mln zł (+22,7 proc. r/r). Wskaźnik dług netto/EBITDA obniżył się do 2,9x na koniec 2Q15 z 3,2x na koniec 2Q14. Wskaźnik ogólnego zadłużenia wzrósł o 2 p.p. do 65 proc. na koniec 2Q15. – czytamy w raporcie NWAI DM.
>> Interesujesz się sytuacją fundamentalną ZM Kania po wynikach za II kwartał? >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
Na cały 2015 r. biuro prognozuje 1,043 mld zł przychodów i 38 mln zł zysku netto. W zeszłym roku było to odpowiednio 852 mln zł i 32 mln zł. Autorzy raportu wśród czynników ryzyka mogących wpływać na wyniki ZM Kania wymienili konkurencję, zwracając uwagę, że na rynku wędlin funkcjonuje kilku silnych graczy. Drugim ważnym aspektem są wahania cen surowca. Szacunki Agencji Rynku Rolnego zakładają, iż w okresie od września do grudnia 2015 r. ceny wieprzowiny będą spadać ze względu na wysoką prognozowaną podaż mięsa wieprzowego w UE. Ceny żywca wieprzowego mają wahać się w przedziale od 4,60-4,80 zł/kg we wrześniu i 4,10-4,40 zł/kg w grudniu 2015.
Dziś akcje ZM Kania próbują zyskiwać na wartości. Niemniej od początku roku akcje notują 3-proc. stratę. Natomiast w skali 12-miesięcznej mamy niespełna 3-proc. wzrost, a 3-letnia stopa pokazuje zwyżkę bliską 100 proc.