
Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
– Prace w ramach obu przedsięwzięć [nowej gry RPG i metagry dla ‚Unsolved’] przebiegają zgodnie z planem. Zakładamy, że ich pierwsze wymierne efekty finansowe rozpoznamy w 2026 r. Celem na 2025 r. jest maksymalizacja przychodów z obecnie komercjalizowanych produktów, w tym dalsza praca nad dochodowością obecnej wersji ‚Unsolved’, podnoszoną m.in. poprzez rozbudowę zawartości oraz wdrażanie mniejszych modyfikacji – powiedział Błaszczyk, cytowany w komunikacie.
Wczoraj spółka podała wstępne wyniki za 2024 r. Według tych szacunków, Artifex Mundi zakończył 2024 r. z 103,5 mln zł przychodów, 29,5 mln zł EBIT oraz 27,4 mln zł zysku netto. Przychody Artifex Mundi wzrosły w minionym roku o 26 proc., podczas gdy zysk operacyjny i netto zwiększyły się odpowiednio o 23 proc. i 10 proc. Wzrost wyników to zasługa flagowej produkcji Artifex Mundi, gry Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły w minionym roku o 34 proc., do 95 mln zł.
– Już kolejny rok z rzędu udało się nam poprawić wyniki finansowe na każdym z kluczowych poziomów. Pomimo m.in. mniej korzystnej niż w minionych latach sytuacji na rynku walutowym osiągnęliśmy wysoki dwucyfrowy wzrost sprzedaży, o czym przesądził rozwój aplikacji ‚Unsolved’. Szacujemy, że komercyjny potencjał gry, mierzony wskaźnikiem LTV, zwiększył się w 2024 r. o około jedną czwartą. Wzrost ten, jak również pełniejsze wykorzystanie rozwoju gry osiągniętego w 2023 r., stworzyły nam przestrzeń dla wyższych inwestycji w bazę graczy dla gry nawet w dobie rosnących kosztów reklamy online – skomentował Błaszczyk.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.