ktonrxju
Advertisement
PARTNER SERWISU
cyuwcfrv

Artifex Mundi: Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu [RELACJA Z CZATU]

Omawiane walory:

Ponad 500 inwestorów wzięło udział w piątkowym spotkaniu online z Przemysławem Błaszczykiem, prezesem notowanego na rynku głównym Artifex Mundi. Szef studia podsumował tegoroczne wyniki finansowe oraz nakreślił plany i perspektywy spółki na najbliższe kwartały.

Artifex,Mundi,czat,gaming,gry

(Źródło: Spółka)

Artifex Mundi to wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych na PC-tach, konsolach oraz urządzeniach mobilnych. Spółka skupia się obecnie na grach F2P i kontynuacji komercjalizacji portfela gier HOPA w modelu premium.

W tym roku studio zanotowało mocną poprawę wyników. W całym I półroczu skonsolidowane przychody ze sprzedaży urosły r/r o 65 proc. do 13,36 mln zł. Zysk netto wyniósł 4,81 mln zł wobec 1,18 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk operacyjny wyniósł 5,84 mln zł wobec 1,59 mln zł zysku przed rokiem. Wzrost przychodów grupy to efekt wyższej sprzedaży gier HOPA oraz komercjalizacji gier free-to-play (w tym aplikacji Unsolved). W miesiącach marzec-maj globalny popyt na rozrywkę oferowaną kanałami cyfrowymi napędzał lockdown spowodowany pandemią i ograniczeniami w życiu społecznym.

– Wynik II kw. był mocno wzmocniony one-off, takimi jak nadzwyczajny efekt globalnych lockdownów, czy Publisher Sale na Steam. Nie oznacza to jednak, że cały wzrost wynikał z tych jednorazowych czynników. Jak wspominaliśmy, wyniki okresu lipiec-wrzesień są, w naszej ocenie, już powtarzalne i mogą dać Państwu miarodajne wyobrażenie o obecnym potencjale biznesowym spółki. Nie jest przesadą w stwierdzeniu, że w naszej ocenie wróciliśmy na ścieżkę wzrostu – skomentował wyniki za II kwartał Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Największym rynkiem dla spółki są Stany Zjednoczone z 30-proc. udziałem w sprzedaży (self publishing). Na kolejnym miejscu są Chiny z 12 proc. Z kolei 3 największe rynki Unii Europejskiej stanowią 21 proc.

Głównymi tytułami firmy są Bladebound i Unsolved, które są monetyzowane w oparciu o mikropłatności. W przypadku Unsolved spółka w przeciągu kilku tygodni przeprowadzi kampanie aktywizacyjne graczy.

– Unsolved jest obecnie na poziomie uzasadniającym przeprowadzanie akwizycji graczy. Do odkrycia pozostaje nam w tym projekcie liczba graczy, których jesteśmy w stanie regularnie pozyskiwać przy utrzymaniu satysfakcjonujących KPI – powiedział prezes Błaszczyk. – Pewnym punktem odniesienia dla potencjału Unsolved może być np. Murder in the Alps, generujący średnią sprzedaż na poziomie 0,4-0,5 mln USD miesięcznie. Są na rynku tytułu o podobnym profilu, odnotowujące jeszcze wyższą sprzedaż, jak June’s Journey – dodał prezes.

>> Zapis całego spotkania z Przemysławem Błaszczykiem, prezesem Artifex Mundi znajdziesz tutaj

W przypadku Bladebound spółka planuje dodawanie kolejnych elementów do gry.

– Gildie i elementy społecznościowe są w naszym pipeline na 2021 r., zakładając, że w oparciu o ocenę projektu zdecydujemy się dalej istotnie inwestować w jego rozwój. Otwarty świat, wspólne misje – nie mamy takich planów, również ze względów technologicznych – powiedział Błaszczyk.

W pierwszej połowie 2021 r. spółka planuje ujawnić nową grę RPG. Z kolei w przypadku gier na konsole do końca roku spółka planuje wypuścić jeszcze 3 tytuły, w tym jeden wyłącznie na Nintendo Switch. Airfix chce utrzymać tempo wydawania 8-10 portów rocznie

Artifex jest wydawcą wielu gier. Inwestorzy byli ciekawi, jak wygląda przeciętna umowa wydawnicza i podział przychodów ze sprzedaży.

– Kierunkowo wydajemy gry powstające w dwóch modelach – gry realizowane na nasze zlecenie albo niezależne tytuły. W pierwszym – deweloper otrzymuje od nas zaliczkę, po odrobieniu której z przychodów dzielimy się dalszymi wpływami. W drugim modelu przychody są dzielone od początku. O procentach nie możemy mówić ze względu m.in. na interes spółki, jednak kierunkowo poziom zależy m.in. od wielkości upfrontu. Nasze umowy nie odbiegają, z tego co wiem, od warunków rynkowych – opisał strategię wydawniczą Przemysław Błaszczyk.

Artifex Mundi zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r. W piątek kurs akcji spółki rośnie o 5 proc. do 9,14 zł. Obecna kapitalizacja spółki zbliża się do 110 mln zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Artifex Mundi zwiększa przychody w II kwartale mimo osłabienia dolara

    ARTIFEX Mundi osiągnął 26,2 mln zł szacunkowych przychodów w II kwartale 2025 roku, co oznacza wzrost wobec 24,7 mln zł rok wcześniej. W samym czerwcu spółka wygenerowała 7,77 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów, rozpoznawanych jako kwoty pomniejszone o prowizje platform dystrybucyjnych. Koszty akwizycji nowych graczy (UAC) wyniosły w tym okresie 3,51 mln zł.

  • 4 zmiany na coraz krótszej liście top picks DM BOŚ

    Z miesiąca na miesiąc lista faworytów DM BOŚ topnieje. W najnowszym raporcie analitycy skreślili walory Asbisu, ARTIFEX Mundi i CD Projektu. Nowością na liście długich pozycji jest czołowy reprezentant polskiej branży energetycznej.

  • Artifex Mundi miał rekordowe 9 mln zł przychodów wygenerowanych przez ‚Unsolved’ w maju

    ARTIFEX Mundi odnotował w maju 9,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 13 proc. r/r. Komercjalizacja "Unsolved", flagowego produktu ARTIFEX Mundi, wygenerowała w minionym miesiącu rekordowe 9 mln zł przychodów, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z kwietniem br. przychody ARTIFEX Mundi wzrosły o 5 proc., a komercjalizacja samego "Unsolved" wygenerowała wpływy wyższe o 6 proc.

  • Artifex Mundi miał 8,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025r.

    ARTIFEX Mundi odnotował 8,54 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 wobec 7,4 mln zł zysku rok wcześniej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat