Artifex Mundi: Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu [RELACJA Z CZATU]

Omawiane walory:

Ponad 500 inwestorów wzięło udział w piątkowym spotkaniu online z Przemysławem Błaszczykiem, prezesem notowanego na rynku głównym Artifex Mundi. Szef studia podsumował tegoroczne wyniki finansowe oraz nakreślił plany i perspektywy spółki na najbliższe kwartały.

Artifex,Mundi,czat,gaming,gry

(Źródło: Spółka)

Artifex Mundi to wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych na PC-tach, konsolach oraz urządzeniach mobilnych. Spółka skupia się obecnie na grach F2P i kontynuacji komercjalizacji portfela gier HOPA w modelu premium.

W tym roku studio zanotowało mocną poprawę wyników. W całym I półroczu skonsolidowane przychody ze sprzedaży urosły r/r o 65 proc. do 13,36 mln zł. Zysk netto wyniósł 4,81 mln zł wobec 1,18 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk operacyjny wyniósł 5,84 mln zł wobec 1,59 mln zł zysku przed rokiem. Wzrost przychodów grupy to efekt wyższej sprzedaży gier HOPA oraz komercjalizacji gier free-to-play (w tym aplikacji Unsolved). W miesiącach marzec-maj globalny popyt na rozrywkę oferowaną kanałami cyfrowymi napędzał lockdown spowodowany pandemią i ograniczeniami w życiu społecznym.

– Wynik II kw. był mocno wzmocniony one-off, takimi jak nadzwyczajny efekt globalnych lockdownów, czy Publisher Sale na Steam. Nie oznacza to jednak, że cały wzrost wynikał z tych jednorazowych czynników. Jak wspominaliśmy, wyniki okresu lipiec-wrzesień są, w naszej ocenie, już powtarzalne i mogą dać Państwu miarodajne wyobrażenie o obecnym potencjale biznesowym spółki. Nie jest przesadą w stwierdzeniu, że w naszej ocenie wróciliśmy na ścieżkę wzrostu – skomentował wyniki za II kwartał Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Największym rynkiem dla spółki są Stany Zjednoczone z 30-proc. udziałem w sprzedaży (self publishing). Na kolejnym miejscu są Chiny z 12 proc. Z kolei 3 największe rynki Unii Europejskiej stanowią 21 proc.

Głównymi tytułami firmy są Bladebound i Unsolved, które są monetyzowane w oparciu o mikropłatności. W przypadku Unsolved spółka w przeciągu kilku tygodni przeprowadzi kampanie aktywizacyjne graczy.

– Unsolved jest obecnie na poziomie uzasadniającym przeprowadzanie akwizycji graczy. Do odkrycia pozostaje nam w tym projekcie liczba graczy, których jesteśmy w stanie regularnie pozyskiwać przy utrzymaniu satysfakcjonujących KPI – powiedział prezes Błaszczyk. – Pewnym punktem odniesienia dla potencjału Unsolved może być np. Murder in the Alps, generujący średnią sprzedaż na poziomie 0,4-0,5 mln USD miesięcznie. Są na rynku tytułu o podobnym profilu, odnotowujące jeszcze wyższą sprzedaż, jak June’s Journey – dodał prezes.

>> Zapis całego spotkania z Przemysławem Błaszczykiem, prezesem Artifex Mundi znajdziesz tutaj

W przypadku Bladebound spółka planuje dodawanie kolejnych elementów do gry.

– Gildie i elementy społecznościowe są w naszym pipeline na 2021 r., zakładając, że w oparciu o ocenę projektu zdecydujemy się dalej istotnie inwestować w jego rozwój. Otwarty świat, wspólne misje – nie mamy takich planów, również ze względów technologicznych – powiedział Błaszczyk.

W pierwszej połowie 2021 r. spółka planuje ujawnić nową grę RPG. Z kolei w przypadku gier na konsole do końca roku spółka planuje wypuścić jeszcze 3 tytuły, w tym jeden wyłącznie na Nintendo Switch. Airfix chce utrzymać tempo wydawania 8-10 portów rocznie

Artifex jest wydawcą wielu gier. Inwestorzy byli ciekawi, jak wygląda przeciętna umowa wydawnicza i podział przychodów ze sprzedaży.

– Kierunkowo wydajemy gry powstające w dwóch modelach – gry realizowane na nasze zlecenie albo niezależne tytuły. W pierwszym – deweloper otrzymuje od nas zaliczkę, po odrobieniu której z przychodów dzielimy się dalszymi wpływami. W drugim modelu przychody są dzielone od początku. O procentach nie możemy mówić ze względu m.in. na interes spółki, jednak kierunkowo poziom zależy m.in. od wielkości upfrontu. Nasze umowy nie odbiegają, z tego co wiem, od warunków rynkowych – opisał strategię wydawniczą Przemysław Błaszczyk.

Artifex Mundi zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r. W piątek kurs akcji spółki rośnie o 5 proc. do 9,14 zł. Obecna kapitalizacja spółki zbliża się do 110 mln zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Artifex, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

    Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, ARTIFEX Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.

  • WIG20 na granicy 1.600 pkt., w grze GPW i CD Projekt

    Indeks WIG20 balansuje na granicy 1.600 pkt., zupełnie ignorując wczorajszą słabość z końcówki notowań i spadki na głównych europejskich indeksach. W centrum uwagi spółki gamingowe i sama GPW.

  • 7 spółek z GPW otrzyma blisko 30 mln zł dofinansowania z programu GameINN

    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GameINN wybrało 27 projektów do dofinansowania na łączną kwotę 104,65 mln zł. Na dotację załapało się 7 spółek notowanych na GPW.

  • 14 najciekawszych polskich akcentów na targach gamescom

    Na największych targach gier w Europie zobaczymy ponad 40 oficjalnych stoisk z polskimi grami. Dziesiątki kolejnych firm do Kolonii jedzie na zakulisowe spotkania biznesowe. Wśród nich spora grupa spółek związanych z GPW. StockWatch.pl przygotował zestawienie 14 najciekawszych polskich akcentów na tegorocznym gamescomie.

  • Artifex Mundi skoncentruje się na 4 kluczowych projektach gier

    ARTIFEX Mundi przyjął nową strategię rozwoju grupy kapitałowej na lata 2019-2022. Spółka skoncentruje się na realizacji czterech najbardziej perspektywicznych projektów gier: Hot Shot Burn! (poprzednia nazwa Outlaws) i Rogal - w segmencie premium oraz Bladebound i Tiny Dragons - w segmencie free-to-play.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR