Artifex Mundi zwiększył sprzedaż i podwoił zysk netto

Omawiane walory:

Giełdowy producent i wydawca gier zakończył III kwartał 2020 r. z 36-proc. wzrostem sprzedaży, do 5,5 mln zł, wypracowując w tym okresie 2,4 mln zł zysku operacyjnego (0,7 mln zł rok wcześniej) oraz 2 mln zł zysku netto (0,8 mln zł rok wcześniej). Biznes Artifex Mundi napędza m.in. wzrost sprzedaży gier w wersjach na konsole oraz rozwój aplikacji Unsolved.

Artifex,Mundi,wyniki, gaming, akcje,

(Źródło: Spółka)

Od początku 2020 r. Artifex Mundi osiągnął 55-proc. wzrost przychodów, do 18,9 mln zł, wypracowując 8,3 mln zł EBIT (262-proc. wzrost rdr.) i 6,8 mln zł zysk netto (237-proc. wzrost rdr.).

– Systematyczne poszerzanie oferty gier w wersjach na konsole, w szczególności na Nintendo Switch, w połączeniu z rozwojem mobilnej aplikacji Unsolved umożliwiającej komercjalizację gier HOPA w modelu free-to-play, pozwoliło nam zakończyć III kwartał z dynamicznym wzrostem przychodów. Dzięki koncentracji na maksymalizacji dochodowości posiadanego portfela gier, głównie z gatunku HOPA rentowność naszej sprzedaży utrzymuje się na wysokim poziomie, przekładając się na atrakcyjny wynik operacyjny i netto. Co ważne, wypracowane w III kwartale wyniki w naszej ocenie mają charakter powtarzalny. Biorąc pod uwagę, iż ostatni kwartał roku tradycyjnie jest jednym z najlepszych w roku, a dodatkowo m.in. rozwój Unsolved zwiększa nasze możliwości biznesowe, mamy potencjał, by zakończyć 2020 r. ze zdecydowanie satysfakcjonującym wynikiem – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Unsolved to aplikacja scalająca część portolio gier HOPA spółki, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji). Aplikacja, udostępniona na początku roku na wybranych rynkach graczom z urządzeniami Android w wersji z 4 tytułami HOPA, dziś, w wersjach na Android i iOS oferuje dostęp do kilkunastu rozpoznawalnych tytułów spod znaku Artifex Mundi. Pozytywne przyjęcie Unsolved przez graczy oraz atrakcyjne KPI projektu, z LTV na czele, sprawiły, iż w najbliższych tygodniach spółka rozpocznie pierwsze kampanie akwizycji graczy.

Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Artifex, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Artifex Mundi: Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu [RELACJA Z CZATU]

    Ponad 500 inwestorów wzięło udział w piątkowym spotkaniu online z Przemysławem Błaszczykiem, prezesem notowanego na rynku głównym ARTIFEX Mundi. Szef studia podsumował tegoroczne wyniki finansowe oraz nakreślił plany i perspektywy spółki na najbliższe kwartały.

  • NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

    Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, ARTIFEX Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.

  • WIG20 na granicy 1.600 pkt., w grze GPW i CD Projekt

    Indeks WIG20 balansuje na granicy 1.600 pkt., zupełnie ignorując wczorajszą słabość z końcówki notowań i spadki na głównych europejskich indeksach. W centrum uwagi spółki gamingowe i sama GPW.

  • 7 spółek z GPW otrzyma blisko 30 mln zł dofinansowania z programu GameINN

    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GameINN wybrało 27 projektów do dofinansowania na łączną kwotę 104,65 mln zł. Na dotację załapało się 7 spółek notowanych na GPW.

  • 14 najciekawszych polskich akcentów na targach gamescom

    Na największych targach gier w Europie zobaczymy ponad 40 oficjalnych stoisk z polskimi grami. Dziesiątki kolejnych firm do Kolonii jedzie na zakulisowe spotkania biznesowe. Wśród nich spora grupa spółek związanych z GPW. StockWatch.pl przygotował zestawienie 14 najciekawszych polskich akcentów na tegorocznym gamescomie.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR