
Fot. Pexels
– List intencyjny wskazuje kwotę główną solidarnego zadłużenia emitenta i BAP względem JLR jako sumę kwot 36 579 212,90 euro i 3 707 213,43 funtów brytyjskich, w tym (1) wierzytelność w wysokości 55 143,10 euro tytułem posprzedażowej pomocy drogowej; (2) wierzytelność w wysokości 17 700,00 GBP tytułem opłat za korzystanie w roku obrotowym 2020/2021 przez BAP z usługi JLR w postaci lokalizatora przejazdów; (3) wierzytelność w wysokości 25 025,75 euro tytułem opłat za eksport pojazdów do Chin zgodnie z paragrafem 6.7 wytycznych JLR w sprawie zmiennej marży importera dla dużych importerów, podpisanego przez BAP w dniu 28 lutego 2020 r, (4) wierzytelność w wysokości 2 320,25 GBP tytułem braku zapłaty faktury nr 0200238368 z dnia 23 listopada 2020 r. Od w/w kwoty odliczyć należy kwoty wynikające z not wystawionych przez JLR na rzecz BAP w ramach umowy importerskiej oraz otrzymane dotychczas przez JLR kwoty na poczet spłaty solidarnego zadłużenia Emitenta i BAP, w łącznej kwocie 1 482 861,81 euro i 2 084 645,42 GBP – czytamy w komunikacie.
Strony uzgodniły, że w ewentualnym porozumieniu ustalona zostanie stopa odsetek za opóźnienie w zapłacie dotychczas wymagalnych roszczeń o zapłatę kwot składających się na łączną kwotę solidarnego zadłużenia BAH i BAP względem JLR w wysokości 4 proc.
Ewentualne przyszłe porozumienie przewidywać będzie spłatę zadłużenia zgodnie z ustalonym harmonogramem, przy czym intencją jego stron jest pełna spłata zadłużenia do dnia 30 czerwca 2026 roku. Podpisanie finalnego porozumienia planowane jest do dnia końca sierpnia 2021 r.
– W myśl postanowień listu intencyjnego, środki na spłatę zadłużenia pochodzić mają m.in. ze wsparcia finansowego udzielonego emitentowi i BAP przez KH, przy czym wsparcie w kwocie przynajmniej 10 000 000 zł uznawane jest za warunek zawarcia porozumienia, zaś dodatkowe wsparcie w kwocie co najmniej 10 000 000 zł poczynione zostanie pod warunkiem, że do końca 2023 roku obowiązywać będą wszystkie aktualne umowy dilerskie i serwisowe pomiędzy spółkami z grupy kapitałowej emitenta a Inchcape JLR Poland spółka z o.o., lub że aktualne umowy zostaną zastąpione innymi, na warunkach odpowiadających w zasadniczej części umowom obowiązującym w dniu podpisania listu intencyjnego – czytamy dalej.
British Automotive Holding w ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym sprzedał na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.