
Fot. Big Cheese Studio
Big Cheese Studio zakończyła budowanie Księgi Popytu. W ramach prowadzonej oferty publicznej Spółka zaoferuje w transzy dużych inwestorów (TDI) 558 085 sztuk, a w transzy małych inwestorów (TMI) 239 179 sztuk Akcji Oferowanych. Zapisy na akcje od dziś można składać w Domu Maklerskim BOŚ SA (Koordynator Oferty) oraz u uczestników konsorcjum dystrybucyjnego tj. mBank SA, Dom Maklerski BDM SA oraz IPOPEMA Securities SA.
– W zakończonym procesie budowy Księgi Popytu prowadzonym przez Biuro Maklerskie BOŚ SA inwestorzy wyrazili zainteresowanie naszą ofertą. Odbyliśmy w trakcie roadshow wiele ciekawych wirtualnych spotkań i wnioskuję, że obrany przez nas kierunek rozwoju i planów inwestycyjnych na najbliższe lata został pozytywnie odebrany. Pozyskanie 4,7 mln zł pozwoli nam na realizację założeń przedstawionych w prospekcie. Środki przeznaczymy na produkcję trzech autorskich gier, których wydanie planujemy do końca 2023 roku – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Big Cheese Studio ma w planach rozpoczęcie prac nad grami: B17 Squadron, Pizza Empire, a także dodatkowym tytułem, którego szczegółów na tym etapie nie zdradza.
– Naszym celem jest produkowanie i wydawanie gier o najwyższej jakości. Zakładamy zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Obecnie pracujemy nad trzema autorskimi produkcjami. Jesteśmy gotowi do wejścia na kolejny poziom skalowania naszej działalności – dodaje prezes zarządu Big Cheese Studio.
Flagowym tytułem studia jest Cooking Simulator, który zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu najlepszych gier o gotowaniu na świecie. Tytuł zadebiutował na PC w połowie 2019 roku. W 2020 roku produkcja została udostępniona w wersjach konsolowych, na Nintendo Switch i Xbox One, a w kolejnym roku na PlayStation 4 i VR. Produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków, co przekłada się na wzrost wyników finansowych spółki w kolejnych okresach. W pierwszym półroczu 2021 r. Big Cheese Studio wypracowała ponad 5,5 mln zysku netto. notując dynamikę ponad 87 proc. r/r.
– Cooking Simulator, to evergreen, czyli gra o długim cyklu życia oraz wysokim potencjale sprzedażowym. Połączyliśmy w niej ważne dla graczy elementy – tworzenie, rywalizację i zabawę. Do tej pory zostało wydanych 9 dodatków tematycznych, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz 3 płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza – mówi Łukasz Dębski.
W czwartym kwartale 2021 Spółka chce wydać czwarty DLC, pod nazwą Cooking Simulator Shelter.
Niezwłocznie po zakończeniu Oferty spółka planuje debiut na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Rolę firmy inwestycyjnej w procesie IPO pełni Dom Maklerski BOŚ SA. Proces upublicznienia spółki wspiera kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.
Zapisy w transzy małych inwestorów potrwają do 8 listopada.
Szczegóły Oferty Publicznej znajdują się na stronie www.oferta. bigcheesestudio.com.
Harmonogram Oferty
Termin | Wydarzenie |
14 października 2021 roku | Publikacja Prospektu (rozpoczęcie Oferty) |
18 października – 27 października 2021 | Road Show |
28 października 2021 (do godz 16:00) |
Budowa Księgi Popytu |
do 29 października 2021 (do godz. 8:00) | Opublikowanie ostatecznej liczby Akcji Oferowanych, ostatecznych liczb Akcji Oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów oraz ceny Akcji Oferowanych) |
29 października – 8 listopada 2021 | Zapisy na Akcje Oferowane w TMI (w dniu 8 listopada 2021 roku zapisy do godz. 17.00) |
29 października – 9 listopada 2021 | Zapisy na Akcje Oferowane w TDI (w dniu 9 listopada 2021 roku zapisy do godz. 17.00) |
do 9 listopada 2021 roku |
Ewentualne zapisy na Akcje Oferowane składane przez inwestorów zastępczych, którzy odpowiedzą na zaproszenie Koordynatora Oferty |
do 15 listopada 2021 | Przydział Akcji Oferowanych |
ok. 2 tyg. od przydziału |
Przewidywany termin dopuszczenie do obrotu oraz rozpoczęcia notowań Akcji Istniejących i Praw do Akcji na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW |
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC przekroczył 1.1 mln. sztuk. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.