gfsekbqu
Advertisement
PARTNER SERWISU
ouldyunm

Bio Planet: Jesteśmy zdecydowanie na początku drogi, w Polsce jedynie 0,5 proc. rynku spożywczego to produkty ekologiczne

Omawiane walory:
Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl był Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet. Tematem spotkania było omówienie planów rozwoju spółki, publicznej emisji i oferty akcji oraz debiutu na rynku regulowanym GPW.

Bio Planet SA to jeden z największych na rynku dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Spółka specjalizuje się w konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W swojej ofercie ma ok. 7 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże.

– Najszybciej rosnącą kategorią – to już blisko 10 proc. naszej sprzedaży wartościowo to świeże warzywa i owoce. Indywidualnie najlepiej sprzedającym się produktem są jaja ekologiczne. Bardzo dobre kategorie to napoje – przede wszystkim roślinne alternatywy mleka oraz soki owocowe i warzywne – powiedział Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet.

Bio Planet dynamicznie rozwija biznes. W latach 2018-2020 przychody ze sprzedaży wyniosły odpowiednio: 128 mln zł, 153 mln zł i 204 mln zł, co oznacza CAGR ponad 18 proc. Wynik netto wyniósł w tych latach odpowiednio: 83 tys. zł, 1,81 mln zł i 4,99 mln zł.

– Bio Planet – około 204 mln zł sprzedaży w 2020 roku. Drugi na rynku jest Eko-Wital z około 60 mln zł przychodu, następnie NaturAvena – około 35 mln zł, Look Food – około 20 mln zł, Smak Natury – kilkanaście mln zł przychodów z dystrybucji (dodatkowo przychody ze sklepów stacjonarnych oraz ze sklepu internetowego) kilka mniejszych podmiotów o przychodach około 10 mln zł – wyliczył prezes spółki.

Prezes spółki zaznaczył, że na Zachodzie Europy rynek żywności ekologicznej zaczął rozwijać się kilkadziesiąt lat przed polskim. Obecnie Bio Planet eksportuje niewielkie ilości produktów do Danii, Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Na ten moment spółka najlepiej radzi sobie z ekspansją w takich krajach jak Rumunia, Litwa, Łotwa czy Estonia.

– Jesteśmy zdecydowanie na początku drogi. W Polsce jedynie 0,5 proc. rynku spożywczego to produkty ekologiczne; w krajach Europy Zachodniej to z reguły obecnie poziom 3-6 proc. Będą duże kampanie unijne promujące żywność ekologiczną wśród rolników oraz wśród konsumentów. Jest to bardzo trwały trend ogólnoświatowy – powiedział Sylwester Strużyna.

Akcje w ofercie publicznej po 28 zł/szt.

W listopadzie spółka ruszyła z ofertą publiczną akcji. W puli jest 200 tys. nowo emitowanych walorów serii D oraz 702 tys. istniejących akcji spółki zbywanych przez Organic Farma Zdrowia SA. Spółka oczekuje, że wartość wpływów z ogłoszonej emisji akcji wyniesie ok. 6,5 mln zł. Środki pozyskane przez spółkę zostaną przeznaczone na budowę i wyposażenie nowych zakładów konfekcjonowania.

– Zakłady paczkowania zostaną uruchomione pod koniec 2023 roku – tak więc efekty biznesowe będą widoczne od 2024 roku. Wtedy zaczniemy istotnie obniżać jednostkowe koszty paczkowania dla dłuższych serii produkcyjnych, zwiększymy także istotnie możliwości magazynowania, poprawimy też jakość (laboratorium, lepsze magazyny, maszyny do paczkowania) – powiedział Sylwester Strużyna.

– Ze sprzedaży 200 tys. nowych akcji spółka pozyska środki niezbędne do sfinansowania wkładu własnego w budowę nowych zakładów konfekcjonowania. Dodatkowe wpływy ze sprzedaży 702 tys. akcji trafią do Organic Farma Zdrowia, która planuje zakończyć swoją inwestycję kapitałową z 2008 roku – dodał.

Publiczna oferta jest podzielona na transze, ale cena 1 akcji jest w obu transzach identyczna – 28 zł za sztukę. Firmą Inwestycyjną pośredniczącą w ofercie i pełniącą rolę jej koordynatora jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA.

Dywidenda i debiut na GPW

Spółka trzykrotnie dzieliła się już dywidendą. Na ten moment jej wysokość jest ograniczona umową kredytową, ale zarząd liczy, że w przyszłości uda się ją zwiększyć.

– Za 2020 roku uzyskaliśmy zgodę banku na wypłatę 42 proc. zysku na dywidendę w okresie najbliższych lat (okres intensywnych inwestycji) raczej będziemy wnioskować o wypłatę 30 proc. zysku netto na dywidendę, ale za kilka lat na pewno będziemy chcieli zwiększyć ten procent i w mojej ocenie, jeżeli spółka będzie prawidłowo się rozwijać, nie będziemy mieli problemów z uzyskiwaniem zgody banku na wypłacanie większej części zysku niż 30 proc. – powiedział prezes.

W niedalekiej przyszłości Bio Planet planuje również debiut na głównym parkiecie GPW.

– Dołożymy starań, aby debiut na giełdzie odbył się w bezpośredniej przyszłości po zakończeniu obecnej publicznej oferty. W mojej ocenie jest to kwestia najbliższych miesięcy – chcielibyśmy, aby na GPW były notowane wszystkie akcje spółki – zadeklarował Sylwester Strużyna.

>> Zapis czatu inwestorskiego z Sylwestrem Strużyną, prezesem zarządu Bio Planet znajdziesz tutaj

Bio Planet SA to polska spółka koncentrująca się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. Spółka jest notowana na giełdzie NewConnect od 2015 roku. 28 października 2021 r. Bio Planet otrzymała decyzję Komisji Nadzoru Finansowego o zatwierdzeniu prospektu sporządzanego w związku z ofertą publiczną.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Bio Planet poprawia warunki finansowania po wzroście sprzedaży

    Bio Planet zwiększyło limit kredytu obrotowego i obniżyło oprocentowanie obu głównych kredytów. Spółka szykuje się do wznowienia inwestycji w nowy zakład.

  • Bio Planet zwiększył przychody ze sprzedaży w sierpniu

    Spółka Bio Planet zanotowała w sierpniu sprzedaż na poziomie 21,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku. Po ośmiu miesiącach 2025 roku przychody firmy sięgnęły 199,4 mln zł. Spółka planuje ekspansję na Bliski Wschód oraz wznowienie budowy zakładu konfekcjonowania.

  • Analiza fundamentalna Bio Planet: Na rozstaju dróg

    Bio Planet znalazło się w kluczowym momencie swojej historii - z jednej strony spółka może pochwalić się znaczącym wzrostem skali działalności i rozbudową oferty, z drugiej jednak mierzy się z wyzwaniami finansowymi wynikającymi z niedokończonych inwestycji i rosnących kosztów operacyjnych.

  • Bio Planet: W maju 2025 r. osiągnęliśmy dawno niewidziany wzrost sprzedaży

    Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet SA. Tematem spotkania były wyniki finansowe za I kw. 2025 r.

  • Bio Planet zamknął pierwszy kwartał z 90-proc. wzrostem zysku netto

    Bio Planet zamknął pierwszy kwartał 2025 roku ze znaczącą poprawą rentowności. Spółka wypracowała 3,1 mln zł zysku ze sprzedaży (wzrost o 120 proc. w stosunku do 2024 roku), a zysk netto wyniósł 2,4 mln zł, co stanowi 90 proc. wzrostu do pierwszego kwartału 2024 roku.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat