
Bio Planet zamyka pierwszy kwartał z 90 proc. wzrostem zysku netto
Spółka wprowadziła do oferty ponad 400 nowych produktów, w tym 18 nowych pozycji pod markami własnymi Bio Planet (jednocześnie optymalizując ofertę spółka wycofała z niej podobną ilość produktów). W opinii zarządu ciągłe dostosowywanie oferowanego asortymentu do oczekiwań Klientów pozytywnie wpłynie na sprzedaż również w kolejnych miesiącach.
– Początek 2025 roku oceniamy bardzo dobrze. W sposób ciągły poprawiamy wyniki sprzedażowe umacniając pozycję na rynku. Narastająco po 3 pierwszych miesiącach 2025 roku sprzedaż osiągnęła 81,0 mln zł i jest wyższa o 6 proc. w stosunku do sprzedaży osiągniętej w 3 pierwszych miesiącach 2024 roku, która wynosiła 76,3 mln zł. Poprawa osiągniętego zysku netto o 90 proc. była możliwa dzięki optymalizacji kosztów, poprawie naszej oferty produktowej i skupieniu się na rozbudowie oferty o najbardziej rentowne pozycje. W naszej opinii znaczny wpływ na dobre wyniki sprzedaży miał rozwój oferty świeżych owoców i warzyw (w tej kategorii produktowej wzrost sprzedaży kwartał do kwartału osiągnął 28 proc.). Widzimy, że optymalizowanie asortymentu przynosi dobre efekty, a tym samym pozwala nam osiągać odpowiedni poziom rentowności sprzedaży – mówi Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet SA.
Zysk netto ze sprzedaży spółki w I kwartale 2025 roku wzrósł o 120 proc. w porównaniu do I kwartału w roku ubiegłym, zaś koszty wzrosły o 3,9 proc. EBITDA spółki w I kwartale 2025 roku wynosi 4 000 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to 2 655 tys. zł, co oznacza wzrost o 50,7 proc.
– Z punktu widzenia zarządu Spółki, najważniejsze jest, że obrana przez nas strategia zaczyna procentować. Konsolidacja rynku i realizowane w ubiegłych latach zakupy to właściwy kierunek do długoterminowego poprawiania naszej rentowności. Oprócz roli lidera rynku żywności BIO, zależy nam na budowaniu trwałej wartości dla naszych akcjonariuszy. To dla nas kluczowe, aby Bio Planet było odbierane przez rynek jako bardzo atrakcyjna inwestycyjnie spółka z ogromnym potencjałem na przyszłość. Tym bardziej satysfakcjonuje nas wynik netto, a także poprawa parametrów finansowych firmy praktycznie w każdym aspekcie. – dodaje Sylwester Strużyna.
Najważniejszym celem spółki w średnim okresie jest wznowienie budowy nowoczesnego zakładu konfekcjonowania, które planowane jest na trzeci kwartał 2026 roku, zaś jego pełne uruchomienie rok później. Spółka chce wzmocnić również eksport do krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu, które są rynkami o największym potencjale rozwoju, a także rozwijać działanie platformy dropshippingowej.
Bio Planet jest liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki skupia się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ponad 6,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku Bio Planet posiada certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).