
Piotr Babieno, prezes Bloober Team SA
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,51 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 17,36 mln zł rok wcześniej.
– Tylko w tym kwartale wypracowaliśmy w całej grupie kapitałowej 17,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wyniki nie pokazują jednak tego, co najważniejsze z perspektywy wartości spółki – olbrzymiego rozwoju zarówno ilościowego, jak i jakościowego studia oraz jakości projektów nad którymi pracujemy. Powoli zbliżamy się do czasu, kiedy będziemy odsłaniać posiadane przez nas karty – komentuje Piotr Babieno, prezes spółki.
W całym I półroczu Bloober wypracował 8,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 14,2 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 35,5 mln zł w porównaniu z 30,64 mln zł rok wcześniej.
Obecnie Bloober Team pracuje nad projektem Layers of Fears. Jej elementami są odświeżone pierwsza i druga część Layers o Fear, które dotychczas ściągnęło już ponad 12 mln użytkowników. Gra powstaje od podstaw na silniku Unreal Engine 5 i ukaże się na początku 2023 roku na PC, PS5 i Xbox Series X/S. Równolegle spółka pracuje nad dwoma dużymi projektami – Projekt B i Projekt C. Tytuły te powstają we współpracy z największymi podmiotami w branży gamingowej m.in. należącym do Take Two – Private Division, Rouge Games i japońskim gigantem Konami, z którym firma w zeszłym roku nawiązała strategiczną współpracę.
Bloober Team będzie obecny na nadchodzących targach Gamescom w Kolonii, a kilka tygodni później przedstawiciele krakowskich mistrzów horroru odwiedzą Japonię, gdzie w ramach misji gospodarczej będą m.in. mieli swoje stoisko na Tokyo Games Show.
Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r.