
Fot. spółka
Cronos przenosi graczy do Polski lat 80., do miejsca zwanego Nowym Świtem – lokacji inspirowanej Nową Hutą, a także do tej samej przestrzeni, lecz w postapokaliptycznej przyszłości. Gracz wciela się w rolę Podróżnika – agenta tajemniczego Kolektywu, który przybywa z dystopijnej przyszłości, by uratować wybrane osoby, zanim zginą w apokalipsie. Podczas eksploracji świata objętego zagładą, gracze napotkają przerażające zmutowane potwory. Twórcy gry nazwali je Osieroconymi – są to groteskowe, zniekształcone abominacje, które zdają się być żywymi koszmarami, odbiciami ludzkości, zdeformowanymi przez kataklizm zwany Zmianą.
Nowy materiał ujawnia hasło DON’T LET THEM MERGE, które stanowi fundament rozgrywki i odnosi się do kluczowej mechaniki: pokonani wrogowie mogą ożyć na nowo. Jeśli gracz nie spali ich ciał, zostaną wchłonięci przez inne żyjące potwory. Proces prowadzi do ich połączenia i ewolucji – stają się szybsze, silniejsze, bardziej wytrzymałe i znacznie bardziej przerażające. Zyskują nowe, śmiercionośne zdolności, które sprawiają, że każda potyczka staje się jeszcze bardziej nieprzewidywalna i niebezpieczna.
– Wyobraźcie to sobie: pokręcony mix science fiction, podróży w czasie, retrofuturystycznego niepokoju i body horroru — a to wszystko na tle dość surowej, ale jakże klimatycznej Polski lat 80. Brzmi ciekawie, prawda? I najważniejsze… Don’t let them merge! – powiedział Jacek Zięba, Co-director i Producent.
– Jak walczyć z potworami w Cronosie? Ogniem! Trzeba spalić pokonanych przeciwników, zanim zostaną wchłonięte przez te żyjące. Proces Merge całkowicie zmienia gameplay, wprowadzając fajną świeżość do strategii walki i wyciskając maksimum możliwości z naszych umiejętności przetrwania – dodał Wojciech Piejko, Co-Director i Designer.
Poza nowym systemem walki, najnowszy trailer Cronos: The New Dawn prezentuje wiele świeżych elementów: nowe bronie, nieznanych dotąd przeciwników oraz scenerie — brutalistyczną architekturę zniekształconą przez anomalie zaburzające rzeczywistość.
W budowaniu atmosfery kluczową rolę odgrywa ścieżka dźwiękowa, której autorem jest nagradzany kompozytor Arkadiusz Reikowski. Do utworu, który możemy usłyszeć w trailerze, zaprosił polsko-ukraiński zespół indie folkowy Zazula.
Cronos: The New Dawn będzie miał swoją premierę już w 2025 roku na Xbox Series X|S, PlayStation 5 oraz PC.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka była notowana na NewConnect od 2011 r., a w styczniu 2024 r. przeniosła się na rynek główny GPW.