
BM mBanku wycenił Shopera na 2 mld zł
Jak zaznacza analityk BM mBanku, inwestycja w akcje Shopera to dla inwestorów możliwość ekspozycji na najszybciej rosnącą część e-commerce w Polsce: małych i średnich merchantów, którzy dzięki produktom spółki zyskują możliwość prowadzenia najbardziej optymalnego z ich punktu widzenia modelu sprzedaży w sieci, tj. omnichannel (sklep własny + integracje z marketplace).
– Bardzo szybki wzrost wyników (CAGR przychodów ex. przejęcia 2021-26 = 31 proc.), wysoka rentowność oraz niska kapitałochłonność biznesu przekładają się na wysokie FCFEs. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu’21, a jej notowania wzrosły od tego momentu o blisko 60 proc. Shoper przejął ostatnio Shoplo (trzeciego dostawcę IT dla e-sklepów w Polsce), co uwzględniamy w naszym modelu finansowym – czytamy w raporcie.
Paweł Szpigiel wycenił jedną akcję Shopera na 71,50 zł (zalecenie trzymaj). Raport wydano przy kursie 74,98 zł. Zdaniem analityka, w najbliższych kwartałach szansą dla spółki będzie dalsza konsolidacja polskiego rynku SaaS dla merchantów internetowych.
– W SaaS merchant nie musi się więc koncentrować na kwestiach technicznych. Szereg udogodnień SaaS kreuje popyt na systemy w tym modelu. Widzimy obecnie proces wypierania rozwiązań OpenSource przez SaaS. W 2017 r. 38 proc. polskich merchantów korzystało z SaaS ( w 2020 r. 42 proc.) – czytamy w raporcie.
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.
Rekomendacja dla Shopera powstała 24 sierpnia 2021 r. Autorem rekomendacji jest Paweł Szpigiel, analityk BM mBanku. Raport ze skrótem rekomendacji jest do pobrania TUTAJ