
Marcin Olejarz, prezes Boombit.
– Na podstawie przeprowadzonych testów na utratę wartości, zarząd podjął decyzję o dokonaniu odpisów aktualizujących 5 gier – „Mighty Heroes”, „Carnage: Battle Arena”, „Tiny Tomb: Dungeon Explorer”, „Idle Microchip Factory”, „Bridge Builder Adventure” – w łącznej wysokości 1,5 mln zł (w tym 1,4 mln zł w jednostkowym sprawozdaniu finansowym). Odpisy spowodowane były niższymi od zakładanych wynikami osiąganymi przez powyższe tytuły, które w ocenie zarządu mają ograniczone możliwości poprawy w przyszłości – czytamy w komunikacie
Zarząd dokonał ponadto oceny projektów w pipelinie produkcyjnym pod kątem ich potencjału monetyzacyjnego oraz poziomu nakładów niezbędnych do zakończenia prac.
– Dążąc do optymalizacji wykorzystania posiadanych zasobów i kompetencji, zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad pięcioma projektami na różnym etapie zaawansowania prac (gry z gatunku Match – 3, „Hidden Object”, „Casino”, „Strategy” oraz narzędzie marketingowe do promocji gier) i rozpoznaniu odpisów aktualizujących na pełną wartość w/w aktywów, w łącznej wysokości 3,6 mln zł (w tym 2,3 mln zł w jednostkowym sprawozdaniu finansowym) – czytamy także.
Dodatkowo, częściowy odpis aktualizujący został rozpoznany na nakładach dotyczących gry „John Doe”, realizowanej przy współpracy z jednym z głównych studiów filmowych w Stanach Zjednoczonych.
– Po konsultacjach z zewnętrznym partnerem zarząd podjął decyzję o zmianie w koncepcji projektu gry, która obejmie głównie elementy game design oraz zmianę stylu graficznego. W związku z powyższym projekt ten został objęty częściowym odpisem aktualizacyjnym w łącznej wysokości 0,7 mln zł (w tym 0,2 mln zł w jednostkowym sprawozdaniu finansowym), obejmującym nakłady dotyczące kodu oraz designu wytworzonego już systemu walki, jak również części stworzonych elementów grafiki 2d i 3d. Prace nad grą zostały wstrzymane do czasu wypracowania docelowego porozumienia z partnerem, w zakresie wymienionych powyżej elementów gry – czytamy także.
Zaniechanie bądź wstrzymanie prac nad powyższymi projektami, związane jest z aktualizacją strategii grupy oraz alokacją posiadanych zasobów do projektów o największym potencjale przychodowym. W ocenie zarządu pozwoli to na kontynuowanie wzrostu przychodów i dalszą poprawę wyników finansowych grupy.
Zarząd zwraca uwagę, iż odpisy aktualizujące mają charakter niepieniężny, podkreślono w materiale.
Jednocześnie spółka zastrzegła, że powyżej kwoty odpisów aktualizujących nie są ostateczne.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.