BoomBit nie wyklucza wypłaty dywidendy z zysku za 2020 r. ale ostateczną decyzję w tej sprawie zarząd podejmie po wynikach za IV kw., poinformował członek zarządu ds. finansowych Marek Pertkiewicz.
BoomBit nie wyklucza wypłaty dywidendy, ale decyzję podejmie po IV kw. 2020 r.
– Jako spółka będziemy szczęśliwi, by móc się podzielić zyskiem z akcjonariuszami, ale do końca roku mamy jeszcze trochę tygodni i zobaczymy, jakie będą nasze wyniki finansowe jednostkowe. Wtedy również podejmiemy decyzję jako zarząd dotyczącą ostatecznej rekomendacji – powiedział Pertkiewicz podczas wideokonferencji.
Zdaniem prezesa Marcina Olejarza, pomimo nieco wyższych kosztów związanych z reklamą, grudzień może być dla spółki optymistyczny.
Według niego, inwestycja spółki w gry typu hyper-casual była bardzo korzystna.
– Załapaliśmy się na światowy boom gier hyper-casual. Myślę, że miło zaskoczymy rynek i inwestorów w przyszłym roku. Mamy dużą ilość gotówki, aby osiągnąć jeszcze większy wzrost – dodał Olejarz.
W ujęciu jednostkowym zysk netto BoomBit w I-III kw. 2020 r. wyniósł 5,03 mln zł wobec 1,57 mln zł straty rok wcześniej.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych oraz jedna z największych polskich spółek z branży. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Rekordowo drogi KGHM, razem z mocnym Orlenem, PKO i PZU, wywindowały indeks blue chipów na 11-miesięczne maksima. Niebezpiecznie wygląda za to CD Projekt, cofając się w kierunku grudniowych minimów. Jeszcze lepiej niż blue chipy wyglądają małe spółki. Reprezentujący je sWIG80 jest najwyżej od 2007 roku.
Trump zatrzymał negocjacje ws. pakietu wsparcia. W Polsce natomiast nie chce wyhamować, galopująca już, pandemia koronawirusa. To zła wróżby dla warszawskiej giełdy. Nie tylko na dziś.
Środowa sesja upływa pod znakiem kontynuacji wzrostowego odbicia na GPW, pomimo słabych danych makroekonomicznych jakie napłynęły z Europy. Czarne chmury zbierające się nad rynkami nie pozwalają jednak na większy optymizm.
Dzieje się na akcjach giełdowych producentów gier wideo. Wojciech Kręcki, autor portfela Cztery Fazy Rynku przygotował przegląd 11 najciekawszych pod kątem technicznym spółek z branży i nakreślił scenariusze bazowe na najbliższe tygodnie.
W sierpniu 2020 r. łączne przychody z gier Grupy BOOMBIT wyniosły ok. 11,9 mln zł (+22 proc. miesiąc do miesiąca). Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie łącznie ok. 5,5 mln zł (+18 proc. m/m), natomiast koszty prowizji platform wyniosły w sierpniu 1 mln zł (+8 proc. m/m).
NBP zastrzega sobie możliwość kolejnych interwencji na rynku walutowym
Narodowy Bank Polski, który przeprowadził "znaczącą" interwencję na rynku walutowym, nie wyklucza kolejnych interwencji, nawet na większą skalę. Obecnie NBP nie widzi takiej potrzeby, poinformował prezes NBP Adam Glapiński.