Do obrotu na GPW trafiło 7,3 mln praw do akcji BoomBit. Kurs odniesienia ustalono na 19 zł (po tyle spółka sprzedała akcje w ofercie), co daje kapitalizację spółki w momencie debiutu na poziomie 252 mln zł. We wtorek punktualnie o 9:00 pierwsze transakcje na PDA zawarto po cenie 22,70 zł (+19,45 proc.). W kolejnych minutach po starcie sesji kurs cofnął się ustalając minimum na 21,20 zł, ale wzrost wciąż pozostaje dwucyfrowy.
IPO BoomBit było pierwszą od dłuższego czasu dużą i głośną ofertą na warszawskim parkiecie. Zapisy na akcje producenta gier złożyło 3.183 inwestorów indywidualnych, a stopa redukcji wyniosła 53,45 proc. Zainteresowanie wśród inwestorów instytucjonalnych było znacznie mniejsze, przez co ostateczna wartość oferty BoomBit wyniosła 35,2 mln zł wobec oczekiwań na poziomie blisko 100 mln zł. Z emisji nowych akcji BoomBit pozyskał 24,7 mln zł, które planuje przeznaczyć na kampanie marketingowe gier oraz prace rozwojowe w zakresie nowych tytułów.
Warto dodać, że ofercie towarzyszyło sporo kontrowersji. Rynkowi eksperci zwracali uwagę, że w prospekcie były dostępne wyłącznie dane na koniec czerwca 2018 r., a na dostatek ich lwią część stanowiły zdarzenia jednorazowe.
BoomBit istnieje od 2010 r., ale wcześniej działał pod nazwą Aidem Media. W swojej historii studio wydało ponad 800 gier, które zostały pobrane 550 mln razy. Obecnie zespół spółki liczy ponad 200 pracowników i współpracowników. BoomBit posiada biura w Gdańsku, Łodzi, Londynie oraz Las Vegas.