– W lipcu wydane przez grupę gry w formule GaaS wygenerowały przychody na poziomie 3,4 mln zł, natomiast pozostałe gry (non GaaS) osiągnęły przychody na poziomie 1,3 mln zł. Zgodnie z zapowiedziami zarządu wzrosły wydatki na User Acquisition (UA) – w ubiegłym miesiącu przekroczyły 2 mln zł – czytamy w komunikacie.
W lipcu spółka nie wydała żadnej nowej gry. Osiągnięte przychody pochodzą z tytułów wypuszczonych na rynek wcześniej. W ujęciu miesięcznym wyższy wynik BoomBit osiągnął w maju – wówczas przychody opiewały na 5,2 mln zł.
Prezes Marcin Olejarz dodał, że w I połowie wakacji grupa zintensyfikowała wydatki na pozyskiwanie graczy. W lipcu na UA spółka przeznaczyła 2,1 mln zł, czyli blisko 2 razy więcej niż w poprzednich miesiącach. W okresie kwiecień-czerwiec BoomBit na ten cel wydawał co miesiąc między 0,8 a 1,2 mln zł.
– Już teraz widzimy pierwsze efekty tych działań, natomiast warto pamiętać, że optymalne efekty kampanie UA osiągają po 60-90 dniach od ich rozpoczęcia – dodaje prezes BoomBit.
BoomBit przygotowuje się do premier kolejnych gier GaaS. W III kwartale do sklepów App Store i Google Play na całym świecie trafią m.in. karcianka Mighty Heroes oraz tzw. „clicker” – Idle Microchip Factory.
– Z niecierpliwością czekamy na premiery tych gier. Jeśli chodzi o Mighty Heroes – chcieliśmy, by gra miała swoją premierę już w lipcu, natomiast w fazie soft launch cieszyła się na tyle dużą popularnością wśród graczy, że postanowiliśmy przetłumaczyć ją na kilka dodatkowych popularnych języków. Wierzymy zatem w sukces naszych najbliższych premier – stwierdził wiceprezes Hannibal Soares.
Rozwój Grupy w dalszej części roku mają także wspierać wspólne przedsięwzięcia (joint venture) BoomBit, czyli spółki SuperScale i MoonDrip. Ta pierwsza posiada doświadczenie i narzędzia w zakresie optymalizacji monetyzacji, LiveOps, User Acquisition oraz Business Intelligence. SuperScale wspiera zarówno tytuły wydawane przez BoomBit, jak i świadczy usługi na rzecz innych, rozpoznawalnych globalnie producentów gier mobilnych. Z kolei MoonDrip będzie wydawać gry na rynku globalnym, w tym w Chinach, które są obecnie największym rynkiem gier mobilnych na świecie. Obecnie dwie gry tej spółki są w fazie soft launch.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.