W ubiegłym tygodniu Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) ogłosiło wyniki oceny merytorycznej III konkursu programu INNOTECH. O środki na działania badawcze i prace przygotowawcze do wdrożenia, ukierunkowane na opracowanie i wdrożenie innowacyjnych technologii, produktów lub usług starały się m.in. spółki giełdowe. Największym zainteresowaniem cieszyła się ścieżka In-Tech. Łącznie 26 giełdowych emitentów wystartowało w konkursie. Część z nich złożyła nawet po kilka wniosków. Etap oceny merytorycznej pomyślnie zakończył się dla pięciu spółek, w tym m.in. dla Boryszewa.
Pozytywnie oceniony projekt Boryszewa nosi nazwę: Opracowanie zaawansowanych przewodów klimatyzacyjnych dla przemysłu samochodowego. Formalnie wnioskodawcą jest konsorcjum w składzie Boryszew SA oddział Maflow oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. >> Zobacz także: 7 spółek z wielką szansą na duże dofinansowanie.
Z informacji uzyskanych od spółki wynika, że wnioskowane przez konsorcjum dofinansowanie dla całego projektu to 3,2 mln zł. Kwota obejmuje wydatki na fazę badawczą oraz fazę przygotowań do wdrożenia. Celem projektu jest opracowanie technologii, przeprowadzenie testów i przygotowanie do wdrożenia nowej generacji przewodów klimatyzacyjnych do samochodów osobowych. Efektem prac mają być cztery innowacyjne rozwiązania: przewody gumowe nowej generacji o wysokiej szczelności typu Barrier z technologią niskoprofilowego formowania, materiały i konstrukcje metalowych elementów złącznych i rozdzielczych zmniejszające ryzyko nieszczelności, elementy zmniejszające emisję dźwięku oraz wymiennik ciepła. Wyroby mają zwiększyć efektywność pracy układu klimatyzacyjnego, zmniejszyć jego rozmiar i masę, co w docelowo ma przełożyć się na niższe zużycie paliwa. W ten sposób spółka chce spełnić najnowsze wymagania koncernów samochodowych. Komercjalizacja wyników ma nastąpić w zakładach Maflow.
Umowa o dofinansowanie jeszcze nie została sfinalizowana. Procedura konkursowa trwa do momentu wydania decyzji o przyznaniu dofinansowania. Wcześniej Dyrektor Centrum przeprowadzi z wnioskodawcami negocjacje w kwestii ustalenia ostatecznych kwot.
>> Zobacz aktualną analizę fundamentalną i wskaźnikową spółki. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat Boryszewa znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Zakłady Maflow należące do grupy Boryszew są jednym z największych producentów przewodów do klimatyzacji, wspomagania kierownicy oraz aktywnego zawieszenia dla przemysłu motoryzacyjnego. Spółka specjalizuje się w produkcji węży gumowych, wzmocnionych węży gumowych, końcówek metalowych, gotowych przewodów gumowych i innych komponentów przewodzenia płynów w przemyśle motoryzacyjnym. Jednym z głównych odbiorców produktów Maflow jest grupa Volkswagen.
Według środowych doniesień niemieckiego Frankfurter Allgemeine Zeitung, Volkswagen przymierza się do budowy fabryki samochodów dostawczych Crafter w okolicy Poznania. Roczna produkcja jest szacowana na ok. 70 tys. samochodów, a koszt inwestycji na blisko 0,5 mld EUR. Ostateczną decyzję w tej sprawie ma podjąć w I połowie marca rada nadzorcza koncernu. Na obecnym etapie nie wiadomo, czy ewentualne otwarcie nowej lokalizacji Volkswagena przełoży się na zwiększenie zamówień dla Boryszewa. Giełdowa spółka finalizuje obecnie budowę własnej fabryki w Toruniu. Zakład ma rozpocząć produkcję jeszcze w tym roku i produkować części plastikowe do VW Caddy i Tiguan.
W czwartek akcje Boryszewa drożeją o kilka procent. Jeden walor jest wyceniany na 0,53 zł. W ostatnich miesiącach kurs akcji spółki kontrolowanej przez Romana Karkosika radził sobie ze zmiennym szczęściem.>> Techniczną stronę waloru znajdziesz w ATTrader.pl