PARTNER SERWISU
yunkfunw

CC Tools w kolejnych kwartałach zamierza wrócić na ścieżkę wzrostu

Omawiane walory:

Słabe wyniki Call Center Tools w III kwartale to pokłosie problemów technicznych z poprzedniego okresu. Zarząd liczy, że w kolejnych okresach spółka wróci na ścieżkę wzrostu, stając się beneficjentem wcześniej poniesionych nakładów na inwestycje.

W III kwartale 2015 r. przychody Call Center Tools wyniosły 0,77 mln zł i spadły z 1,91 mln zł wypracowanych przed rokiem. Na poziomie operacyjnym pojawiła się strata w wysokości -0,16 mln zł, a netto -0,11 mln zł. W analogicznym okresie 2014 r. na tych poziomach widniały zyski odpowiednio 0,18 mln zł i 0,14 mln zł.

Spółka tłumaczy, że wyniki III kwartału zostały obciążone zdarzeniem, jakie miało miejsce w poprzednim okresie. O ile od strony kosztowej sytuacja została opanowana, o tyle reperkusje dotknęły przychody w III kwartale, tym bardziej że usługi rozliczane są w kolejnym miesiącu po zakończeniu danego okresu świadczenia usług. Przypomnijmy, że w II kwartale spółka poniosła nieprzewidziane koszty związane z problemami technicznymi jednego ze swoich dostawców (operatorów telekomunikacyjnych), z którego łączy korzysta świadcząc usługi dla kilku kluczowych klientów. Sprawa miała związek z planowanym procesem wymiany części własnej infrastruktury, w tym miedzy innymi zamianę tzw. łączy PRA na łącza MPLS o większych możliwościach technicznych łączących klientów z Data Center spółki. Wskutek nieprawidłowości technicznych i organizacyjnych po stronie operatora telekomunikacyjnego, spółka straciła w drugim kwartale istotną część planowanych przychodów oraz została narażona na poniesienie niesłusznie egzekwowanych kosztów związanych z infrastrukturą telekomunikacyjną. W wyniku zaistniałych problemów Call Center Tools wystąpił do sądu z roszczeniami odszkodowawczymi wobec operatora.>> Więcej informacji na temat działalności Call Center Tools znajdziesz na specjalnej stronie dedykowanej spółce

– W opinii zarządu spółka w kolejnych kwartałach powinna powrócić na ścieżkę poprawy wyników, stając się beneficjentem wcześniej poniesionych kosztów, powiększając sprzedaż oraz rentowność. Przede wszystkim w kolejnych kwartałach nadal będą komercjalizowane wytworzone w poprzednich okresach produkty, funkcjonujące już w ramach wymienionej części infrastruktury telekomunikacyjnej. – czytamy w raporcie spółki.

Narastająco po trzech kwartałach 2015 r. przychody wynoszą 4,33 mln zł, a strata netto sięga -0,41 mln zł. W zeszłym roku było to odpowiednio 4,45 mln zł i 0,41 mln zł zysku netto. Dziś akcje Call Center Tools zachowują się stabilnie. Jednak w tym roku na kursie spółki dominuje przecena. Od początku roku notowania straciły 33 proc.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom CC Tools

wykres_cctools

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat