W III kwartale 2015 r. przychody Call Center Tools wyniosły 0,77 mln zł i spadły z 1,91 mln zł wypracowanych przed rokiem. Na poziomie operacyjnym pojawiła się strata w wysokości -0,16 mln zł, a netto -0,11 mln zł. W analogicznym okresie 2014 r. na tych poziomach widniały zyski odpowiednio 0,18 mln zł i 0,14 mln zł.
Spółka tłumaczy, że wyniki III kwartału zostały obciążone zdarzeniem, jakie miało miejsce w poprzednim okresie. O ile od strony kosztowej sytuacja została opanowana, o tyle reperkusje dotknęły przychody w III kwartale, tym bardziej że usługi rozliczane są w kolejnym miesiącu po zakończeniu danego okresu świadczenia usług. Przypomnijmy, że w II kwartale spółka poniosła nieprzewidziane koszty związane z problemami technicznymi jednego ze swoich dostawców (operatorów telekomunikacyjnych), z którego łączy korzysta świadcząc usługi dla kilku kluczowych klientów. Sprawa miała związek z planowanym procesem wymiany części własnej infrastruktury, w tym miedzy innymi zamianę tzw. łączy PRA na łącza MPLS o większych możliwościach technicznych łączących klientów z Data Center spółki. Wskutek nieprawidłowości technicznych i organizacyjnych po stronie operatora telekomunikacyjnego, spółka straciła w drugim kwartale istotną część planowanych przychodów oraz została narażona na poniesienie niesłusznie egzekwowanych kosztów związanych z infrastrukturą telekomunikacyjną. W wyniku zaistniałych problemów Call Center Tools wystąpił do sądu z roszczeniami odszkodowawczymi wobec operatora.>> Więcej informacji na temat działalności Call Center Tools znajdziesz na specjalnej stronie dedykowanej spółce
– W opinii zarządu spółka w kolejnych kwartałach powinna powrócić na ścieżkę poprawy wyników, stając się beneficjentem wcześniej poniesionych kosztów, powiększając sprzedaż oraz rentowność. Przede wszystkim w kolejnych kwartałach nadal będą komercjalizowane wytworzone w poprzednich okresach produkty, funkcjonujące już w ramach wymienionej części infrastruktury telekomunikacyjnej. – czytamy w raporcie spółki.
Narastająco po trzech kwartałach 2015 r. przychody wynoszą 4,33 mln zł, a strata netto sięga -0,41 mln zł. W zeszłym roku było to odpowiednio 4,45 mln zł i 0,41 mln zł zysku netto. Dziś akcje Call Center Tools zachowują się stabilnie. Jednak w tym roku na kursie spółki dominuje przecena. Od początku roku notowania straciły 33 proc.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom CC Tools