
(Fot. spółka)
– W maju sygnalizowałem państwu, że obserwujemy, iż Polacy zaczęli bardzo mocno interesować się tańszym obuwiem. To było bardzo mocno zauważalne już na przełomie I/ II kwartału. To jest bardzo ważny trend, w szczególności z perspektywy rozumienia konsumenta, wynikający m.in. z poziomu niepewności i słabnącej siły zakupowej konsumenta – powiedział Czyczerski podczas konferencji prasowej.
– Widzimy te trendy i je adresujemy. Wprowadziliśmy do oferty nowe marki budżetowe, których udział znacząco wzrasta i znacząco wzrośnie z perspektywy kolekcji wiosna-lata 2023. Dzięki temu mamy szerszą ofertę w dolnych półkach cenowych, zachowując dobre marże – podkreślił prezes.
Wskazał, że ponad 60 proc. respondentów badania Future Consumer Index twierdzi, iż musi szukać oszczędności, a według badań jednego z partnerów CCC, ok. 20 proc. mieszkańców regionu CEE deklaruje, że w najbliższym czasie ograniczy zakupy na odzież i buty.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.