
(Fot. spółka)
Według wstępnych danych grupa CCC w drugim kwartale roku obrotowego 2025/26 wypracowała 481 mln zł zysku EBITDA, 466 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 313 mln zł zysku operacyjnego. Wszystkie rezultaty okazały się lepsze niż przed rokiem i nieznacznie wyższe od konsensusu opracowanego przez PAP Biznes, który przewidywał 475,3 mln zł zysku EBITDA i 307,7 mln zł EBIT.
Przychody grupy wzrosły w II kwartale o 11 proc. r/r do 2,88 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,80 mld zł przychodów. Każda linia biznesowa odnotowała poprawę sprzedaży – HalfPrice o 22 proc., CCC o 16 proc., a Grupa Modivo o 2 proc.
– Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa (…) W drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów całorocznych – powiedział prezes Dariusz Miłek.
– Konsensus zakładał 308 mln zł EBIT i 476 mln zł EBITDA. Wyniki są zbliżone do oczekiwań – komentuje Sobiesław Kozłowski, analityk Noble Securities.
Marża brutto utrzymała się na poziomie 49 proc., a wskaźnik kosztów do przychodów spadł ósmy kwartał z rzędu – o blisko 2 pkt proc. r/r. Największą poprawę odnotowała Grupa Modivo, gdzie wskaźnik kosztów obniżył się o 5 pkt proc. r/r.
W ujęciu ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA grupy wyniosła 17 proc., co oznacza wzrost o 5 pkt proc. r/r. Prezes podkreślił, że szyld CCC utrzymał rentowność EBITDA na poziomie 24 proc., a Grupa Modivo poprawiła ten wskaźnik o 7 pkt proc., do 10 proc.
– Wyniki Grupy CCC po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy (…) Chcemy, aby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – podsumował prezes.
W II kwartale 2025 roku grupa zwiększyła powierzchnię handlową o 75 tys. m2, głównie dzięki rozwojowi HalfPrice, który otworzył 21 nowych sklepów. W drugiej połowie roku planowane jest uruchomienie ok. 240 tys. m2 nowej powierzchni handlowej.
– Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych (…) Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu – powiedział prezes Dariusz Miłek.
W całym 2025 roku CCC planuje otwarcie 350 tys. m2 nowej powierzchni, z czego 70 proc. przypadnie na drugą połowę roku. Spółka zapowiada, że 2026 rok również będzie rekordowy pod względem otwarć.
CCC działa na 23 rynkach, jest notowane na GPW od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) skonsolidowane przychody grupy sięgnęły 10,3 mld zł.