
Fot. mat. prasowe.
CHC-Cannabis HealthCare została powołana w wyniku współpracy doświadczonych menedżerów z rynku aptecznego i farmaceutycznego do realizacji projektu inwestycyjnego polegającego na wprowadzeniu na polski rynek medycznej marihuany (produktów zawierających THC). Spółka zależna emitenta, tj. Interfarmed Canabis podpisała w 2019 r. umowę o współpracy i dystrybucji z PharmaCann Polska sp. z o.o., spółką zależną międzynarodowego holdingu PhCann International B.V. Holding ten dysponuje jedną z największych i najnowocześniejszych w Europie linii do produkcji i przetwarzania medycznej marihuany.
W ramach podpisanej umowy Interfarmed Canabis uzyskała wyłączność na sprzedaż medycznej marihuany tego producenta w Polsce i jednocześnie zobowiązała się pomóc mu od strony logistycznej i administracyjnej w rejestracji produktów oraz popularyzacji terapii. Strony przewidziały także możliwość rozszerzenia w przyszłości działalności na kolejne 17 państw.
– Pierwsze produkty, już zarejestrowane w URPL, zostaną dostarczone do sprzedaży w postaci olejków przyjmowanych przez pacjentów doustnie. Zgodnie z umową w pierwszym roku działalności zamierzamy uplasować 70 tys. 10 ml opakowań o stężeniu 5 proc. lub 10 proc. THC. Warto tu zaznaczyć, że mówimy o dokładnie zbadanych produktach leczniczych wydawanych na receptę. Ze względu na zawartość środków odurzających, obrót nimi wymaga spełnienia szeregu wymagań i pozyskania odpowiednich pozwoleń – komentuje Łukasz Maciejewski, prezes CHC-Cannabis HealthCare.
Marihuana Medyczna została zalegalizowana w 2017 r. ale w rzeczywistości ciągle jej brakuje i jest dostępna wyłącznie w postaci suszu, który wymaga użycia waporyzatora i często budzi negatywne skojarzenia. Zdaniem zarządu spółki, przekonanie lekarzy i pacjentów do stosowania leków z THC wymaga zbudowania świadomości istnienia produktu, możliwości jego zastosowania i przełamania nieprawdziwych stereotypów. Płynna forma oferowanych leków ma ułatwić to zadanie.
– W przypadku leków na receptę najważniejszą grupę docelową przekazywanych informacji stanowią lekarze, którzy to kierując się względami medycznymi i dobrem pacjenta kreują finalny popyt. Opracowana strategią wprowadzenia produktu na rynek zakłada z jednej strony organizację kongresów i sympozjów dla lekarzy, na których autorytety medyczne będą poszerzać wiedzę na temat terapii medyczną marihuaną. Z drugiej spółka buduje sieć dystrybucji i zespół sprzedażowy, który będzie działał w terenie – komentuje Łukasz Maciejewski, prezes CHC-Cannabis HealthCare.
Przed publikacją dokumentu ofertowego Grupa CHC zorganizowała szereg sympozjów dla lekarzy (m.in. w Krakowie, Łodzi, Warszawie) i pozyskała do współpracy autorytety z branży medycznej. Głównymi wykładowcami na spotkaniach branżowych byli prof. dr hab. n. med. Jarosław Woroń oraz prof. nadzw. Jarosław Fedorowski. W ramach utworzonej Rady Medycznej przygotowano i opublikowano szereg artykułów dla lekarzy w czasopismach branżowych z obszaru leczenia bólu, migreny czy obszarów leczenia kannabinoidami epilepsji oraz stwardnienia rozsianego.
– Jeszcze przed pierwszą dostawą produktu do Polski zbudowaliśmy już sieć dystrybucji opartą na hurtowniach i przedsiębiorstwach farmaceutycznych, w skład której wchodzą firmy o rocznych obrotach przekraczających 100 mln zł, a także posiadające doświadczenie w sprzedaży importowanego suszu dużych zagranicznych graczy. Pierwsze zamówienia opiewają na prawie 3 tys. opakowań – komentuje Łukasz Maciejewski, prezes CHC-Cannabis HealthCare.
Utrzymanie zespołu sprzedażowego i działania marketingowe, a także pierwsze dostawy mają być sfinansowane z trwającej emisji akcji. Zapisy na oferowane papiery potrwają do 16 grudnia, a spółka planuje pozyskać blisko 2,2 mln zł.
– Mamy na ten okres zaplanowany szereg działań, które pozwolą inwestorom dobrze poznać spółkę i podjąć świadomą decyzję o inwestycji. Roadshow zakłada pojawienie się w mediach inwestorskich (stockwatch, strefa inwestorów), a także specjalistycznych (biotechnoligia.pl). Mamy świadomość, że kluczowe dla uplasowania emisji jest zbudowanie zaufania, dlatego na koniec kampanii zorganizujemy również spotkanie stacjonarne, podczas którego inwestorzy będą mogli porozmawiać z nami w cztery oczy – wylicza Rafał Prejsnar, wiceprezes CHC-Cannabis HealthCare.
Zarząd spółki deklaruje dbałość o interesy akcjonariuszy mniejszościowych. Mają je zapewnić m.in. prawo żądania przyłączenia do transakcji w przypadku sprzedaży akcji przez dotychczasowych właścicieli np. do inwestora branżowego, czy zakaz zbywania akcji przez 12 miesięcy od debiutu na rynku NewConnect.
– Emisję kierujemy do profesjonalnych, świadomych inwestorów. Po konsultacjach z doradcami zdecydowaliśmy się na wdrożenie mechanizmów chroniących ich interesy takich jak lock-up, czy prawo przyłączenia (Tag Along). Cena emisyjna uwzględnia dyskonto w stosunku do wyceny przygotowanej na potrzeby emisji przez biegłego rewidenta. Planujemy również debiut na NewConnect, który da inwestorom możliwość wyjścia z inwestycji – komentuje Rafał Prejsnar, wiceprezes CHC-Cannabis HealthCare.
CHC-Cannabis HealthCare to spółka powołana w celu realizacji projektu wprowadzenia medycznej marihuany na polski rynek. Tworzą ją menedżerowie z rynku aptecznego i farmaceutycznego z doświadczeniem w rejestracji i wprowadzaniu produktów leczniczych.