
Fot. materiały prasowe CI Games
Tytuł wprowadzi zupełnie nowy dla serii sposób rozgrywki – system kontraktów. Gra będzie posiadać zarówno tryb kampanii dla pojedynczego gracza jak i tryb gry wieloosobowej. Premiera tytułu planowana jest na rok 2019 i odbędzie się jednocześnie na platformach PC, PS4 oraz Xbox One.
Po słabo przyjętej przez recenzentów i graczy trzeciej części snajperskiej serii CI Games postanowiło wprowadzić zmiany w rozgrywce. Studio zdecydowało o odejściu od architektury gry zbudowanej w otwartym świecie. W trybie kampanii, gracze wkroczą do świata kontraktów, które oferują jasny cel główny z ustalonym wynagrodzeniem, oraz dodatkowe zadania do wypełnienia, płatne w formie premii. Tytuł zaoferuje możliwość realizowania kontraktów w różny sposób i tym samym zarabiania na nich wielokrotnie.
– Z perspektywy czasu muszę przyznać, że mieliśmy zbyt ambitne podejście co do skali i rozmachu projektu Sniper Ghost Warrior 3. To była bardzo kosztowna lekcja, z której wyciągnęliśmy odpowiednie wnioski. Sniper Ghost Warrior Contracts będzie skoncentrowany na rozgrywce opartej na sandboxowych misjach dających dużą dozę swobody i pozostawiających graczom wiele decyzji do podjęcia.Jednocześnie zrezygnowaliśmy z typowej architektury otwartego świata. Sama gra będzie bardziej taktyczna i skupiona wokół doświadczenia snajpierskiego. Mam nadzieję, że między innymi dzięki wspomnianym rozwiązaniom, tytuł zachęci graczy do wielokrotnego przechodzenia poszczególnych misji oraz zapewni dobrą zabawę w trybie gry dla wielu graczy. – informuje Marek Tymiński, prezes CI Games.
SGW Contracts bazuje na bardziej rozwiniętym i nieco zmodyfikowanym systemie snajperskim, który fani marki dotychczas uznawali za jeden z najmocniejszych elementów tej serii. Studio przy nowym projekcie stawia na otwarte i reaktywne podejście przy projektowaniu map, które w większym stopniu nagradza taktyczność w wykonywaniu poszczególnych misji. Gra podbnie jak poprzedni części cyklu powstaje na silniku CryEngine. Zespół zoptymalizował silnik gry oraz zdecydowanie skrócił czas ładowania poszczególnych misji w nowym projekcie.
– Nasz zespół jest zmotywowany i ciężko pracuje nad projektem najnowszej gry snajperskiej. Tym razem nie zaczynamy całkowicie od nowa. Bazujemy na tym co stworzyliśmy przy pracy nad poprzednią częścią serii, ulepszając jednocześnie poszczególne systemy. Dzięki temu zespół może dużo więcej czasu poświęcić na pracę nad kontentem związanym z nową grą. – dodaje Marek Tymiński.
CI Games jest wydawcą, deweloperem i dystrybutorem produktów z zakresu rozrywki interaktywnej. Spółka została utworzona w 2002, a jej akcje są notowane na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.