Spółka poinformowała w środowym komunikacie, że premiera flagowego produktu Sniper 2 została przesunięta o 49 dni i wypadnie już w IV kwartale. Aktualna data debiutu gry na rynku to 9 października 2012 r.
Jest to już kolejny poślizg, pierwotnie gra miała ukazać się marcu br. Władze spółki zapewniają, że przesunięcie nie przełoży się na obniżenie przychodów i zysków spółki w tym roku. Według deklaracji prezesa z 2011 r., gra miała się sprzedać w około 1,5 mln zł w samym 2012 r. Trudno powiedzieć, czy będzie to możliwe do osiągnięcia.
– City Interactive nie przewiduje by 49-dniowe przesunięcie premiery miało znaczący wpływ na przychody i zysk w 2012 roku. Globalny wymiar premiery sprawia, iż gra będzie nadal dostępna w sklepach na długo przed kluczowym świątecznym okresem sprzedażowym. Duża ilość kopii gry na PC/Xbox360® i PlayStation® 3, które dostarczymy do sieci sklepów na całym świecie w dniu premiery oraz przewidywane przez nas trzy miesiące kolejnych zamówień, dadzą nam dostatecznie dużo czasu, aby sprostać świątecznemu popytowi i wyprzedzić konkurencyjne tytuły – twierdzi Andreas Jaeger, CFO i członek zarządu spółki. >> Pełna treść komunikatu tutaj
Inwestorzy nie kupują jednak tych argumentów. Premiera gry jest bardzo mocno opóźniona w stosunku do pierwotnego planu. Termin wakacyjny był atrakcyjny z uwagi na brak konkurencji na rynku, po przesunięciu gra ukaże się w okresie lepszej sprzedaży, ale również większego tłoku na półkach. Na końcówkę roku planowane są premiery kolejnych odsłon dobrze znanych na rynku gier z serii Call of Duty i Medal of Honor. Nawet lepiej dopracowany Sniper 2 może mieć problem z przebiciem się w zderzeniu się z tak silną konkurencją.
Zawiedzeni fani polskiej strzelanki oraz jej producenta wyprzedają w środę akcje, doprowadzając do przeceny walorów o ponad 7 proc.