mfkqeqxt
Advertisement
PARTNER SERWISU
njjirsxj

Cloud Technologies z najlepszym wynikiem rocznym od 4 lat

Omawiane walory:

W 2021 r. Cloud Technologies zanotował skokową poprawę wyników we wszystkich kluczowych pozycjach finansowych. Motorem napędowym był przede wszystkim segment data enrichment, obejmujący monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania.

Cloud, Technologies, wyniki

Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Cloud Technologies ma za sobą udany rok. Wynik EBITDA uległ r/r potrojeniu i wyniósł 17,5 mln zł, a zysk netto wzrósł do 8,7 mln zł, czyli o 8,1 mln zł r/r. Przychody osiągnęły poziom 55 mln zł, gdzie za 45 proc. wyniku, o 19 p.p. więcej niż przed rokiem, odpowiadał segment o strategicznym znaczeniu dla grupy – data enrichment, cechujący się najwyższą marżowością i mający największy wpływ na rozwój spółki. W samym IV kwartale data enrichment wzrósł o 43 proc. r/r i 27 proc. kw/kw, a sprzedaż na poziomie 8,2 mln zł była rekordowa w całej historii grupy.

– W kwietniu ubiegłego roku ogłosiliśmy plany rozwoju obejmujące 2021 rok, gdzie za główny cel postawiliśmy sobie istotny wzrost przychodów w kluczowym segmencie Data enrichment. Obecnie notujemy w nim rekordowy kwartał, przychody wzrosły o 2,5 mln zł (+43 proc. r/r oraz +27 proc. kw/kw) i w ujęciu całego roku segment ten odpowiadał już za blisko połowę wygenerowanej sprzedaży. Osiągnięcie założonych celów to efekt pracy całego zespołu Cloud Technologies i jednocześnie potwierdzenie, że zaktualizowany model biznesowy spółki, który wdrożyliśmy w 2019 roku, jest globalny i skalowalny, a przy tym odznacza się dużo większym bezpieczeństwem i stabilnością. Z optymizmem patrzymy na kolejne kwartały i koncentrujemy się na realizacji kompleksowej strategii na lata 2021-2023, ogłoszonej pod koniec ubiegłego roku. Jesteśmy gotowi aby w ciągu najbliższych lat stać się wiodącym dostawcą na globalnym rynku danych i w tym celu zainwestujemy do 50 mln zł w dalszy, dynamiczny rozwój Cloud Technologies – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

➡ Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów ➡ Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Segment data enrichment cechuje się najwyższą dynamiką wzrostu i najwyższym poziomem marży EBITDA, która wyniosła w całym 2021 roku 67 proc. Koszty segmentu mają głównie charakter stały, co przy rosnących wynikach sprzedażowych pozwala wykorzystać efekt dźwigni operacyjnej i dynamicznie przekłada się na zysk segmentu oraz grupy Cloud Technologies. W całym roku przychody segmentu wzrosły o 13,3 mln zł (+87 proc. r/r), a EBITDA o 9,3 mln zł (+123 proc. r/r), czego wynikiem jest uzyskanie 25 mln zł przychodów ze sprzedaży i 16,9 mln zł EBITDA z segmentu Data enrichment.

Segment data consulting obejmuje działalność agencji reklamowych i cechuje się stabilnym poziomem przychodów i EBITDA w perspektywie rocznej, z okresową fluktuacją kwartalną uzależnioną od liczby zleceń i kosztów zakupu powierzchni reklamowej, które istotnie wzrastają pod koniec roku. W IV kwartale segment zanotował negatywny poziom EBITDA w wysokości -1,0 mln zł i spadek przychodów o 1,6 mln zł. Okres porównawczy, czyli IV kwartał 2020 r., stanowił kumulację wykorzystania budżetów reklamowych wstrzymywanych przez pierwsze trzy kwartały 2020 r. ze względu na rynkową niepewność związaną z pandemię COVID-19. Analizując wyniki za cały rok 2021 EBITDA segmentu Data Consulting wyniosła 0,2 mln zł, zachowując płaską dynamikę r/r, a przychody wzrosły o 1,5 mln zł (+10 proc. r/r).

Segment data acquisition regularnie notuje coraz niższe przychody, jako konsekwencja sukcesywnie wdrażanej optymalizacji procesu pozyskiwania danych. Grupa ogranicza wydatki na realizację kampanii, skupiając się na bezpośrednim zakupie zbiorów danych o wyższym potencjale do monetyzacji, co wykorzystywane jest w segmencie Data enrichment.

W listopadzie 2021 roku, Cloud Technologies ogłosiło strategię na lata 2021-2023, której celem jest osiągnięcie wiodącej pozycji dostawcy na globalnym rynku danych w ciągu najbliższych lat. Grupa planuje szereg inwestycji w kwocie do 50 mln zł, które obejmą międzynarodowe akwizycje (około 10 mln zł), zakup technologii (około 15 mln zł), działalność B+R (około 10 mln zł) i skup akcji własnych (około 15 mln zł) w celu realizacji programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników. Cena nabycia akcji w ramach programu została ustalona na poziomie 25,00 zł z opcją premii i dyskonta, uzależnioną od stopnia realizacji warunku KPI, którym jest skumulowana EBITDA na poziomie 55 mln zł w latach 2021-2023. Finansowanie inwestycji pochodzić będzie ze środków własnych spółki, bez korzystania z długu lub emisji akcji.

– Podczas gdy rok 2020 był dla nas okresem weryfikacji zaktualizowanego modelu biznesowego, to rok 2021 koncentrował się na jego dynamicznym skalowaniu i poprawie wyników grupy. Kończymy rok z wysokim poziomem gotówki w wysokości 28,5 mln zł, gdzie w samym IV kwartale przepływy z działalności operacyjnej wyniosły 5,7 mln zł, a w ujęciu rocznym 16,5 mln zł. Co dla nas niezwykle istotne, segment Data enrichment osiągnął poziom rozwoju, gdzie jego wzrosty pozwalają zrównoważyć okresowe fluktuacje wyników w pozostałych segmentach, dzięki czemu nasz biznes posiada nie tylko wysoki potencjał wzrostu, ale także stabilność. Rok 2022 będzie dalszym okresem skalowania naszego biznesu i jednocześnie czasem w którym zamierzamy mocno zainwestować w jego długotrwały rozwój w ramach ogłoszonej strategii na lata 2021-2023. Jednym z istotnych jej elementów jest zatwierdzony na styczniowym posiedzeniu NWZ skup do 250 tys. akcji własnych w formie ciągłej za pośrednictwem rynku, celem wdrożenia programu motywacyjnego. Po roku 2021 poziom realizacji KPI warunkującego realizację programu, w postaci 55 mln zł skumulowanej EBITDA w latach 2021-2023, wynosi 32 proc. Cel jest ambitny, ale realny do osiągnięcia, a skorzysta na nim zarówno spółka, jak i akcjonariusze – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy Cloud Technologies.

Cloud Technologies działa na rosnącym i perspektywicznym rynku marketingu internetowego. Wydatki na reklamę w poszczególnych częściach świata znajdują się już powyżej poziomu sprzed pandemii, a trwająca cyfrowa transformacja będzie wspierać wzrosty również w kolejnych latach. Według przewidywań agencji Zenith, wzrost wartości globalnych wydatków na reklamę cyfrową w 2022 r. wyniesie 14 proc. w ujęciu rok do roku. Największy wkład we wzrost wydatków na reklamę będzie miał rynek w USA, gdzie prognozowany wzrost ma wynieść 80 mld dolarów w latach 2021-2024, co stanowić będzie 48 proc. całej dynamiki globalnych wydatków reklamowych w tym okresie. Rynek USA posiada największy udział w przychodach generowanych przez Cloud Technologies, wynoszący około 80 proc.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Cloud Technologies przejmuje kanadyjską spółkę

    CLOUD Technologies zawarł ze spółką Connected Interactive Inc. warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów w Data Desk Inc., spółce działającej na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju CLOUD Technologies na lata 2023 - 2025, która ma na celu zwiększanie przychodów w strategicznym obszarze sprzedaży danych i dalszy wzrost organiczny spółki.

  • Cloud Technologies miało 13,13 mln zł zysku netto, 27,54 mln zł znorm. EBITDA w 2024 r.

    CLOUD Technologies odnotowało 13,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 8,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto po normalizacji to 14,93 mln zł vs 11,12 mln zł.

  • Grupa Cloud Technologies wprowadziła na rynek narzędzie AI do analizy danych

    OnAudience - spółka należąca do Grupy CLOUD Technologies - wprowadziła na rynek narzędzie AI Audience Intelligence, które pozwala marketerom i agencjom przygotować precyzyjne grupy odbiorców do targetowania w reklamach online. Jest to jedno z pierwszych tego typu narzędzi AI na świecie.

  • Ostatnia prosta sezonu wyników za III kwartał. Oto jak poradziło sobie 8 małych spółek

    Giełdowe spółki mają czas do końca listopada na podsumowanie wyników za III kwartał. Rynkowi eksperci w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 sprawdzili, jak wypadła ostatnia porcja raportów wśród parkietowych maluchów.

  • Sprzedaż danych Cloud Technologies w czerwcu wzrosła o 15 proc. r/r

    CLOUD Technologies w czerwcu odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży danych o 15 proc. r/r. Jak zaznacza spółka, wzrost jest wyłącznie wynikiem działań organicznych. Efekt niedawno przeprowadzonej akwizycji, czyli przejęcia norweskiej spółki NDR, ma być widoczny w wynikach IV kwartału 2024 r.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat