Console Labs: Mamy wszystko co potrzebne do portowania gier na nową generację konsol [WYWIAD]

Omawiane walory:

Marcin Wesołowski, prezes zarządu Console Labs SA rozmawia z redakcją StockWatch.pl o publicznej ofercie akcji i debiucie na NC oraz planach rozwoju spółki.

Marcin,Wesolowski,Console,Labs,emisja,debiut

Marcin Wesołowski, prezes Console Labs.

StockWatch.pl: Console Labs zajmuje się portowaniem gier z PC na wszystkie najważniejsze platformy dystrybucyjne: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch i systemy MacOS (Steam). Dlaczego akurat portowanie, a nie tworzenie własnych gier od początku? Jak bardzo dochodowy to biznes?

Console Labs: Console Labs powstała w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie graczy platformami konsolowymi.  Portfolio portowanych gier budujemy w oparciu o tytuły, które osiągnęły określony sukces komercyjny na platformie Steam, dzięki czemu jeszcze zanim rozpoczniemy pracę jesteśmy w stanie określić, jaki potencjał sprzedażowy będzie miał taki projekt.

Ile osób na stałe zatrudnia studio?

Obecnie nasz zespół tworzy ponad 20 osób. Są to głównie programiści oraz specjaliści od optymalizacji gier pod wymagania dotyczące konsol.

Ile portów zrealizował dotychczas Console Labs? Które z nich odniosły największy sukces komercyjny?

Do tej pory zrealizowaliśmy 13 portów i chcemy rozwijać naszą działalność w tym obszarze. Największym komercyjnym sukcesem cieszy się Thief Simulator w wersji na Xbox One oraz PlayStation 4. Planujemy rozwój tej gry poprzez dodawanie płatnych DLC oraz porty na nową generację konsol, czyli PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S

Console Labs chce też tworzyć autorskie gry w ramach założonego w październiku ub.r. Beast Games. Nad jakimi projektami pracuje studio? Jak duże budżety będą miały produkcje i kiedy trafią one na rynek?

Beast Games pracuje nad dwoma projektami, przy czym, Animal Rivals: Up in the Air ukaże się jeszcze w tym roku. Trailer gry został zaprezentowany 7 maja szerokiemu gronu graczy. Druga gra zostanie zapowiedziana jeszcze w tym kwartale. Szacunkowe budżety tych gier oscylują w kwocie od 100 tys. do 200 tys. zł.

Wracając do samego Console Labs. Nad jakimi tytułami pracuje obecnie spółka?

Najważniejsze projekty, nad którymi pracujemy to Tank Mechanic Simulator, który jeszcze w tym kwartale będzie miał swoją premierę. Inne gry które portujemy to m.in. Succubus,  Mech Mechanic Simulator, Dieselpunk Wars.

StockWatch.pl: Jakie wyniki zanotowała spółka w ubiegłym roku i czy wcześniej prowadziła już emisje akcji?

Console Labs odnotowała 2,7 mln zł przychodów i 1,6 mln zł zysku netto w 2020 r. Nie prowadziliśmy wcześniej emisji akcji.

Spółka współpracuje z PlayWay, który jest także kluczowym akcjonariuszem. Na czym polega ta współpraca i jak ona się zaczęła?

Współpraca odbywa się na kilku płaszczyznach. Pierwszą jest oczywiście pozyskiwanie projektów z grupy, które mają największy potencjał dla rynku konsolowego. Kolejną rzeczą jest marketing wraz ze wsparciem wydawniczym co wspomaga sprzedaż gier.

Czy studio stara się o zlecenia portów tytułów spoza grupy PlayWay?

Oczywiście. Nie zamykamy się tylko na gry z Grupy. Już teraz w swoim planie wydawniczym mamy gry takie jak Go All Out, czy Skinny and Franko.

Console Labs działa na rynku gier wideo od 2018 roku. Od kiedy spółka jest rentowna i jak na przestrzeni poszczególnych lat kształtowały się przychody i zyski/straty?

Spółka została założona tak naprawdę pod koniec 2018 roku, wiec trudno obecnie mówić o wynikach finansowych. Rok 2018 i 2019 zostały w dużej mierze poświęcone „docieraniu się” zespołu oraz zdobywaniu wiedzy. W 2019 wydaliśmy już pierwszą grę na MacOS co przełożyło się na 264 tys. zł przychodu. Jednak to dopiero rok 2020 wraz z nadejściem takich premier jak Thief Simulator oraz Ultimate Fishing Simulator na konsole Xbox oraz PlayStation sprawiły, że spółka stała się rentowna.

Z wcześniejszych doniesień wiemy, że spółka ma plany związane z warszawską giełdą. Na jakim etapie jest proces wejścia na rynek i kiedy możemy spodziewać się debiutu na NewConnect?

Pierwsza publiczna oferta akcji wystartowała 6 maja i mamy nadzieję, ze na przełomie czerwca/lipca powinien odbędzie się  debiut na NewConnect.

Jesteście w trakcie publicznej oferty akcji Console Labs. Jakie są założenia oferty? Do kiedy trwają zapisy? Gdzie można znaleźć szczegóły oferty?

Oferta obejmuje do 165 tys. sztuk istniejących już akcji. Wszyscy zainteresowani będą mogli nabyć je po cenie 41 zł za sztukę. Zapisy przyjmowane są do 18 maja. Szczegóły oferty można znaleźć na naszej stronie poświęconej ofercie: oferta.console-labs.com

Na rynku jest już notowanych kilkanaście spółek z grupy PlayWay. Jest też kilka, które specjalizują się w portowaniu gier na konsole. Czym Console Labs chce się wyróżniać na rynku?

Wyróżnia nas fakt posiadania wszystkich potrzebnych certyfikacji oraz urządzeń do portowania gier na nową generację konsol, czyli na PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, gdzie już jesteśmy w trakcie portowania gier na te platformy. Kolejnym atutem jest posiadanie członkostwa CERO, które umożliwia nam wydawanie gier na rynek japoński bez dodatkowych pośredników. W tym kontekście istotna jest również szybkość pozyskiwania certyfikacji oraz jakość naszych portów. Certyfikacja to proces zajmujący od 2 do 3 tygodni.

Dziękuję za rozmowę

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o consolelabs)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR