
(Fot. FB/Disney)
Raport specjalny CMC Markets, Kanada, 4 listopada 2015 r.
W niniejszym raporcie Colin zajmuje się:
- Wynikami Disney’a po okresie wydania hitów kasowych
- Produktami Disney’a Kraina Lodu, które szybko zniknęły z półek sklepowych, wyprzedzając sprzedaż Barbie firmy Mattel
- Wpływem internetowej konkurencji ze strony Netflix na programy Disney’a
- Porównaniem wyników akcji Disney’a i Time Warner
- Potencjalnym wpływem premiery Gwiezdnych Wojen: Przebudzenie Mocy
5 listopada, po zamknięciu rynków w USA spółka Walt Disney opublikuje wyniki finansowe. Raportowany kwartał był spokojnym okresem pomiędzy największymi premierami tego roku. Oczekuje się, że zysk za kwartał kończący się we wrześniu wyniesie 1,14 USD na akcję, czyli spadnie z 1,45 USD w poprzednim kwartale, kiedy to do Disney’a płynęły przychody z filmu Avengers: Czas Ultrona. W ostatnim kwartale wsparciem będzie Ant Man, ale oczywiście traderzy będą zwracać uwagę nie tylko na osiągnięte już wyniki, ale na potencjał sprzedaży Disney’a.
Po pierwsze, interesujące będą wyniki działu telewizji. Spowolniony wzrost przychodów reklamowych pozostawia pytanie na ile nowe serwisy typu Netflix pochłaniają oglądalność, publiczność i zyski stacji takich jak Disney ABC i ESPN. Potencjał znacznego osłabienia tej części biznesu Disney’a był powodem znacznych spadków cen akcji po ostatnim ogłoszeniu wyników. Akcjom udało się odrobić większość z tych spadków, ale na rynek znowu może powrócić duża aktywność inwestorów. Wykres poniżej przedstawia kurs akcji Disney’a (wykres świecowy) w zestawieniu z głównymi konkurentami takimi jak Time Warner (zielony) i Netflix (różowy).
Po drugie, niewątpliwie najważniejsza kwestia, na której traderzy będą się koncentrować to potencjał zysków związanych z najbliższą premierą filmu Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy. Pomimo, że szczegóły dotyczące fabuły pozostały tajemnicą, nie przeszkodziło to fanom stadnie szturmować „kasy biletowe” w przedsprzedażach. Początkowy popyt był tak duży, że kilka serwisów internetowych oferujących bilety online przestało działać pod wpływem ruchu odwiedzających. Najnowsze spekulacje traderów dotyczą też przypuszczeń o przychodach filmu w otwierającym weekendzie.Czy Gwiezdne Wojny przekroczą sprzedaż w wysokości 209 mln USD, który to poziom został ustanowiony przez premierę Parku Jurajskiego lub wręcz przebiją sprzedaż rekordowego Avatara Jamesa Cameron’a?
Electronic Arts już poinformował o wypuszczeniu na rynek, 17 listopada, nowej gry Star Wars: Battlefront. Oczekuje się, iż dla spółki gra będzie miała olbrzymi udział w wynikach za bieżący kwartał. Oczekuje się sprzedaży 13 milionów egzemplarzy gry w tym roku fiskalnym. Wchodzące 18 grudnia na ekrany Gwiezdne Wojny, zapewnią Disney’owi znaczne przychody w tym roku, a kontynuacja dobrej passy może trwać na przełomie roku i w pierwszym kwartale 2016 roku. Dodatkowym czynnikiem sukcesu mogą być ponowne re-edycje innych produktów związanych z poprzednimi pięcioma częściami, które są już w kalendarzu wejścia do sprzedaży rozciągniętym na kolejne lata. Wykres poniżej ilustruje różnicę zachowania akcji Electronic Arts i Disney’a wskazując na wielkie oczekiwania rynku również dla Electronic Arts w związku z premierą Gwiezdnych Wojen.>> O wynikach kwartalnych największych światowych koncernów piszemy tutaj
Akcje Disney były w trendzie wzrostowym do sierpnia bieżącego roku. Wtedy to wyniki ostatniego kwartału sprowadziły na ziemię zbyt optymistycznie nastawionych inwestorów. Doświadczyli oni sporej luki cenowej pomiędzy 120 USD i 114 USD. Spadek był kontynuowany nawet do 90 USD, gdzie kurs wreszcie znalazł lokalny dołek. Przez ostatni miesiąc ceny odrabiały spadki, powoli wchodząc w strefę oporu, właśnie wspomnianej luki z sierpnia. Wskaźnik RSI sugeruje potencjał wystąpienia wykupienia, akcje mogą więc być wrażliwe na rozczarowanie wynikami lub perspektywami wyników, które spółka może opublikować. Z drugiej strony, mocne wyniki Gwiezdnych Wojen mogą dać siłę akcjom kontynuowania wzrostu na przekór sygnałom RSI, zamykając lukę i powodując powrót trendu wzrostowego.
Na koniec warto nadmienić, że traderzy mogą zwrócić szczególną uwagę na wyniki dotyczące innych produktów Disneya i wpływu ich sprzedaży na inne produkty detaliczne, w szczególności serii Disney Kraina Lodu i linii Barbie firmy Mattel. W zeszłym roku produkty serii Kraina Lodu zrzuciły Barbie z tronu. Taka sytuacja miała miejsce pierwszy raz w tej dekadzie. A dalej, spadające wyniki Barbie miały olbrzymi wpływ na wartość Mattela. W efekcie wyniki producenta zabawek po raz kolejny rozminęły się z oczekiwaniami rynku. Wykres poniżej przedstawia w jaki sposób wyniki akcji Disney’a wyprzedzały Mattel’a. Interesujące jest jednak, że Hasbro miał jeszcze lepszy okres niż wspomniane spółki.
Colin Cieszynski, CFA, CMT, CFT, Główny Strateg Rynkowy, CMC Markets, Kanada
Informacja prawna
Informacje zawarte w niniejszym komentarzu rynkowym mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią reklamy, oferty ani rekomendacji do zakupu lub sprzedaży produktów finansowych. Wszelkie informacje publikowane przez CMC Markets UK Spółka Akcyjna Oddział w Polsce nie stanowią czynności w zakresie doradztwa inwestycyjnego ani finansowego. W przypadku, kiedy w treści komunikatu prezentowane są historyczne wyniki inwestycyjne produktów finansowych, nie ma gwarancji ich osiągnięcia w przyszłości. CMC Markets UK plc oraz CMC Markets UK Spółka Akcyjna Oddział w Polsce nie ponoszą odpowiedzialności za straty poniesione, bezpośrednio lub pośrednio, w związku z działaniami podjętymi na podstawie treści komentarza. CMC Markets UK Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Emilii Plater 53, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000575015, oddział spółki CMC Markets UK plc z siedzibą w 133 Houndsditch, Londyn EC3A 7B, zarejestrowanej w Anglii i Walii pod numerem 0244840, nadzorowanej przez Financial Conduct Authority, wpisanej do rejestru firm inwestycyjnych pod numerem 173730. Inwestując z lewarem możesz stracić więcej niż depozyt. Więcej w informacji o ryzyka na stronie www.cmcmarkets.pl