
DataWalk zadebiutował na rynku głównym GPW (Fot. mat. prasowe)
– Przeniesienie notowań na GPW to ważny krok dla DataWalk potwierdzający dojrzałość organizacji. W ramach przeprowadzonej emisji pozyskaliśmy istotnych nowych akcjonariuszy, a obecność na głównym parkiecie warszawskiej giełdy to także szansa na zwrócenie uwagi kolejnych inwestorów krajowych i zagranicznych poszukujących ekspozycji na niereprezentowany dotychczas na GPW segment gotowego (off-the-shelf) oprogramowania klasy Enterprise IT – mówi Sergiusz Borysławski, członek zarządu DataWalk.
Na przełomie stycznia i lutego spółka z sukcesem uplasowała emisję akcji. Nowe papiery DataWalk trafiły do portfeli 98 inwestorów indywidualnych i 12 instytucjonalnych. Cena emisyjna wynosiła 22 zł. Do inwestorów instytucjonalnych trafiło 400 tys. akcji, stanowiących 9,67 proc. w podwyższonym kapitale DataWalk. Inwestorom indywidualnym przydzielono 57.548 akcji stanowiących 1,39 proc. w kapitale po ofercie.
– Zainteresowanie ofertą w ekstremalnie trudnym czasie dla rynku kapitałowego w Polsce, potwierdza zrozumienie przez inwestorów konsekwentnie realizowanej strategii spółki, wartości autorskiego produktu w kontekście potencjału rynku oraz unikalnych kompetencji ludzi tworzących DataWalk, których będzie można poznać w siedzibie DataWalk w trakcie Dnia Inwestora organizowanego 14 marca 2019 roku we Wrocławiu – Sergiusz Borysławski.
Pozyskane z oferty środki DataWalk przeznaczy na rozwój biznesu. Sprawdzony w Dolinie Krzemowej model biznesowy (vendor produktu) umożliwia DataWalk oferowanie licencji na produkt i efektywne skalowanie międzynarodowe. Spółka dzięki opatentowanym przewagom technologicznym pokonuje bariery klasycznych rozwiązań analitycznych i nieefektywność rynku w warunkach lawinowego przyrostu cyfrowych danych w środowisku dużych instytucji oraz rosnących potrzeb rozumienia tychże danych w kontekście ich wzajemnych relacji i połączeń.
Analitycy DM BOŚ – Sobiesław Pająk i Tomasz Rodak – zwracają uwagę, że na warszawskiej giełdzie brakuje spółek dających ekspozycję na segment gotowego (off-the-shelf ) oprogramowania klasy Enterprise IT (nie wspominając już o Big Data). Dodają, że praktycznie wszyscy najwięksi amerykańscy inwestorzy private equity mocno inwestują w spółki działające nie tylko w szerokim obszarze Enterprise Software, ale również w jego węższym segmencie „analityki danych” (np. Sequoia Capital oraz Lightspeed Ventures inwestują w kilkadziesiąt spółek z sektora Big Data w ramach obszaru Enterprise IT).
– Znaczna liczba ekspozycji oznacza niepewność inwestorów co do tego, która spółka osiągnie największy sukces, lecz z drugiej strony, jednoznacznie sygnalizuje, że ekspozycja na oprogramowanie Big Data Enterprise stanowi szansę rynkową, której niepodjęcia można gorzko żałować. Innymi słowy, oznacza to, że jedni z prawdopodobnie najbardziej skutecznych na świecie inwestorów postrzegają brak ekspozycji na segment oprogramowania Big Data Enterprise jako strategię bardziej ryzykowną niż znaczną ekspozycję na ten segment. – uważają eksperci z Domu Maklerskiego BOŚ.