
Dino Polska jest obecnie 6. największą spółką na GPW (Fot. Dino Polska)
– Cena za udziały wyniesie około 61 mln zł, z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli – informuje spółka.
Dino Polska wraz z założycielami i kadrą menadżerską eZebra zamierza rozwijać drogerię i przy okazji budować kompetencje w obszarze e-commerce. Założyciele pozostaną w zarządzie eZebra nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju.
Transakcja wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskania przez założycieli zgody banku kredytującego JTG.
– Zgodnie z umową, w odniesieniu do pozostałych 25 proc. udziałów eZebra, spółce przyznane zostało prawo do ich nabycia od Założycieli opcja Call, a założycielom prawo zbycia Opcja Put na rzecz Spółki. Opcje Call i Put będą obowiązywać w okresie 6 miesięcy od upływu odpowiednio 5 lat i 6 miesięcy w przypadku Opcji Call oraz 5 lat i 9 miesięcy w przypadku Opcji Put od Dnia Zamknięcia. Cena za udziały w ramach opcji została ustalona jako 25 proc. z kwoty stanowiącej iloczyn wyniku EBITDA eZebra za rok poprzedzający realizację opcji oraz mnożnika 9 w przypadku Opcji Call i 8 w przypadku Opcji Put, w obu przypadkach pomniejszonej o zadłużenie netto eZebra – napisano w komunikacie.
eZebra prowadzi drogerię internetową ezebra.pl, która oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii uroda, zdrowie i gospodarstwo domowe. Firma konkuruje z takimi gigantami jak Rossmann, Hebe czy Douglas. Według raportu „E-Commerce w Polsce” opracowanego przez Gemius, PBI oraz IAB Polska, rozpoznawalność marki eZebra była na poziomie zaledwie 1-2 proc.

Źródło: Raport „E-Commerce w Polsce”/Gemius, PBI, IAB Polska
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.