
(Fot. mat. prasowe)
– Poruszamy się w niskim dwucyfrowym przedziale zwiększania otwarć. Chciałbym też tutaj zastrzec, że ten pierwszy kwartał będzie wyglądał trochę słabiej z racji pogodowych, ale już w drugiej części roku ta liczba otwarta powinna się zwiększać. Capex jest większy również dlatego, że – tak jak wspominaliśmy – jesteśmy w trakcie budowy czterech centrów logistycznych. […] Tak jak powiedzieliśmy wcześniej, zamierzamy zwiększać tę liczbę otwarć również w kolejnych latach – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
Pierwsze nowe centrum dystrybucyjne zostanie otwarte na początku II kwartału, a kolejne – co kilka miesięcy, dodał członek zarządu.
W liście dołączonym do raportu rocznego Krauze poinformował, że Dino Polska planuje otworzyć w tym roku więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent. W 2023 r. Grupa Otworzyła 250 nowych sklepów i na koniec roku posiadała 2 406 sklepów, tj. o 12 proc. więcej niż w 2022 r.
Konferencja Dino Polska, najciekawsze wątki ?
1/n pic.twitter.com/TjmstxpMXB— Daniel Paćkowski (@DPackowski) March 22, 2024
Podał też, że Dino Polska ma na celu osiągnięcie niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży like-for-like (LFL) w 2024 r.
W 2023 r. sprzedaż towarów i produktów w sklepach Dino wyniosła 25,7 mld zł i była o 30 proc. wyższa niż w 2022 r. Sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących dłużej niż rok, zwiększyła się o 17,2 proc.
Dino Polska podtrzymuje ambicję poprawy marży EBITDA w 2024 r.
Dino Polska podtrzymuje, że widzi możliwość poprawy marży EBITDA w tym roku, poinformował członek zarządu Michał Krauze.
– Chciałbym zaznaczyć, że nie publikujemy prognoz, ale naszą ambicją na ten rok jest poprawa marży EBITDA. To jest trudne wyzwanie – wiemy o presji, jeśli chodzi o koszty chociażby wynagrodzeń, ale widzimy możliwości na amortyzację tych kosztów na poziomie – tak jak wspominałem – chociażby energii i poprawy sprzedaży – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
Podczas poprzedniej telekonferencji w listopadzie Krauze także mówił, że Dino Polska widzi możliwość poprawy marży EBITDA w 2024 r.
Marża EBITDA wyniosła 8,3 proc. w IV kw. 2023 r. wobec 9,1 proc. rok wcześniej, zaś w całym 2023 r. sięgnęła 8,7 proc. wobec 9,3 proc. w całym 2022 r.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.