
Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment SA.
W I półroczu br. Drago Entertainment wypracowało ponad 7,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co dało wzrost o 83 proc. rdr. W samym II kwartale przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 4,1 mln zł, w porównaniu do 1,9 mln zł z analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk EBIT od stycznia do czerwca również wzrósł, do poziomu ponad 1 mln zł, co jest efektem komercjalizacji gry Gas Station Simulator oraz dwóch płatnych dodatków, z których ostatni pt. Airstrip został wydany 26 kwietnia br. Zysk netto w I półroczu był na stabilnym poziomie względem roku poprzedniego, utrzymując wynik ok. 0,6 mln zł.
– Osiągnięte wyniki w I półroczu 2023 roku niezmiernie nas cieszą i jednocześnie motywują do dalszej pracy. Rosnące przychody Drago są wynikiem przemyślanego portfolio, doboru odpowiednich kanałów dystrybucyjnych oraz konsekwentnego planu rozwoju. Motorem napędowym pozostaje nasz longseller „Gas Station Simulator”. Tytuł cały czas utrzymuje swoje wierne grono fanów, równolegle pozyskując nową rzeszę zainteresowanych. Wciąż jednak mamy wiele do zrobienia, jesteśmy gotowi na dalsze wzrosty – mówi Joanna Tynor, prezes zarządu w Drago Entertainment SA.
Studio intensywnie rozbudowuje swoje kompetencje wydawnicze, równolegle szykując się do premiery swojego największego autorskiego tytułu – Winter Survival (EA). Ponadto spółka zbliża się do przełomowego momentu przeniesienia swoich notowań z NewConnect na rynek regulowany GPW w Warszawie. Prospekt został już zatwierdzony przez KNF.
W lipcu br. fundusz Agio Smart Money FIZ (zarządzany przez Pawła Sugalskiego) zwiększył udział w akcjonariacie Drago Entertainment do ponad 10 proc. w kapitale zakładowym spółki i ogólnej liczbie głosów na WZ.
– W najbliższym czasie odbędzie się NWZA w celu powołania nowego członka Rady Nadzorczej Drago. Nasze szeregi wzmocnić miałby, rekomendowany przez Agio Smart Money, Piotr Pągowski. Uważam, że to świetny pomysł. Piotr swoje cenne doświadczenie biznesowe zdobywał w największych międzynarodowych korporacjach, od lat zasiadając w szeregach licznych Rad Nadzorczych. Wspierał rozwój takich podmiotów jak chociażby CD Projekt SA. Dodatkowo potwierdza to zaangażowanie funduszu i fakt, że jesteśmy dla Agio Smart Money strategiczną inwestycją długofalową – mówi Piotr Żygadło, COO w Drago Entertainment SA.
Drago Entertainment to producent i deweloper gier wideo, powstały w 1998 roku w Krakowie. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2021 r.