
Efekt Zlatana w wynikach XTB. Źródło/FB/Zlatan Ibrahimović
– Informacja neutralna, ponieważ rynek oczekiwał mocnej poprawy akwizycji po wprowadzeniu nowości ofertowych, a poza tym znamy już dane odnośnie liczby pozyskanych nowych klientów, łącznie w październiku było to 47,2 tys. osób – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Według danych KDPW, XTB w ciągu roku (do końca października 2024 r.) otworzyło 140.086 rachunków maklerskich.
W drugiej połowie września XTB zaprezentowało byłego szwedzkiego piłkarza jako nowego ambasadora marki. Zlatan Ibrahimović jest twarzą kampanii reklamowej, prowadzonej pod hasłem „Tu pracują Twoje pieniądze”. W mediach społecznościowych jego profile śledzi ponad 120 milionów osób.
Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.