
(Fot. esotiq/fb)
Spółka miała ok. 18,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w grudniu 2019 r., co oznacza wzrost o ok. 17 proc. r/r, podała spółka prezentując wstępne dane. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – grudzień 2019 r. wyniosły około 179 mln zł i były wyższe o ok. 16 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.
Przychody grupy kapitałowej ze sprzedaży internetowej w grudniu 2019 r. wyniosły ok. 1,3 mln zł i były wyższe o ok. 40 proc. r/r. Narastająco, w okresie styczeń – grudzień 2019 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ok. 16,5 mln zł i były wyższe o ok. 80 proc. niż w analogicznym okresie 2018 r.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy kapitałowej wyniosła ok. 67 proc. i była niższa o ok. 2 pkt proc. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – grudzień 2019 r. wyniosła ok. 61 proc. i według szacunków była niższa o około 2 pkt proc. w porównaniu z marżą osiągniętą w ubiegłym roku.
Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec 2019 r. wynosiła 18 835 m2 i była większa o ok. 5 proc. niż rok wcześniej.
W osobnym komunikacie zarząd Esotiq & Henderson poinformował, że podjął uchwałę o zaprzestaniu publikacji informacji o szacunkowych miesięcznych skonsolidowanych przychodach spółki.
– Decyzja o zaprzestaniu publikacji jest wynikiem dokonanej przez zarząd rewizji zasadności przekazywania do publicznej wiadomości wstępnych, niezaudytowanych informacji w okresach miesięcznych. Mając na uwadze powyższe, emitent zakończy publikowanie danych w powyższym zakresie informacją o szacunkowych miesięcznych skonsolidowanych przychodach spółki w grudniu 2019 r. Wszelkie istotne informacje na temat działalności oraz wyników finansowych spółki i grupy kapitałowej emitent będzie przekazywał akcjonariuszom poprzez publikację raportów bieżących i okresowych, zgodnie z obowiązującymi regulacjami – czytamy w komunikacie.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 155 mln zł w 2018 r.