
Fot. fb/Esotiq
Przychody Esotiq w III kw. 2024 r. wyniosły 81,2 mln zł, co oznacza spadek o -0,9 mln zł w stosunku do poprzedniego roku (-1,2 proc.). W strukturze obrotów za III kwartał 2024 r. na szczególną uwagę zasługuje wzrost sprzedaży internetowej do rekordowego poziomu 17,9 mln zł (3,2 mln zł, 19,6 proc. rdr). E-commerce odpowiadał za prawie 1/4 sprzedaży (tj. o 4,4 pp. więcej niż przed rokiem), co również jest najwyższą wartością w historii spółki.
– Na pochwałę zasługuje więc dalszy konsekwentny progres w tym zakresie. Zgodnie z prezentacją spółki obszar e-commerce został wzmocniony przez nowych managerów posiadających doświadczenie w tym kanale sprzedażowym, dopracowano też działanie w ramach marketplace’ów, w tym ustabilizowano sprzedaż na kluczowych platformach: Zalando, Allegro i Modivo. Od ostatniego kwartału przybyło też kolejne 100 tysięcy uczestników programu lojalnościowego Esotiq Club, a ich łączna liczba przekroczyła 1,6 mln. Z kolei aplikację mobilną pobrano ponad 50 tys. razy, co sprawiło, że na koniec września liczba pobrań zbliżyła się do 500 tys. – czytamy w analizie przygotowanej przez Marcina Markiewicza, analityka StockWatch.pl.
Więcej o sytuacji fundamentalnej Esotiq & Henderson dowiesz się z najnowszej analizy: Stabilna sprzedaż, ale zyski w dół – omówienie sprawozdania finansowego Esotiq & Henderson za III kw. 2024 r.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- aktualnych wyników finansowych i rentowności biznesu
- struktury sprzedaży i wyników działalności operacyjnej
- zastrzeżeń biegłego rewidenta co do wyceny udziałów oraz należności od podmiotu niemieckiego
- cyklu konwersji gotówki
- cashflow
- zadłużenia
- kapitalizacji i atrakcyjności obecnej wyceny