
(Fot. esotiq/fb)
Esotiq & Henderson znów błyszczy. Dawna gwiazda warszawskiego parkietu zaliczyła mocny zwrot w wynikach. W I kwartale spółka wypracowała 2,79 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej i 3,04 mln zł mln zł zysku operacyjnego. W ujęciu r/r to zwrot o 180 stopni, bo w I kwartale 2020 r. producent bielizny damskiej miał odpowiednio 1,32 mln zł straty i 1,68 mln zł straty.
Na poziomie przychodów też nastąpiła poprawa. Skonsolidowany wynik ze sprzedaży wzrósł r/r o blisko 1/5 do 45,75 mln zł.
– Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej ma za sobą najlepszy I kw. w historii. Mimo okresu naznaczonego trzecią falą pandemii koronawirusa grupa odnotowała wzrost wszystkich istotnych parametrów operacyjnych. Skonsolidowany zysk netto [ogółem] wyniósł 2,3 mln zł wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż grupy wzrosła do 45,8 mln zł (+19,6 proc. r/r), natomiast EBITDA ukształtowała się na poziomie 6,8 mln zł (+260 proc. r/r) – czytamy w komunikacie.
Kluczowa dla wyników grupy była sprzedaż w Internecie, która osiągnęła rekordowy poziom 12,7 mln zł (+130 proc r/r).
– Rok 2021 rozpoczęliśmy od ustanowienia kolejnych rekordów – jak choćby przychodów, historycznie najwyższego wyniku netto w I kw., najwyższej w historii sprzedaży w Internecie czy największej liczby członkiń Esotiq Club. To nie tylko powód do dumy, ale i potwierdzenie dojrzałości i efektywności naszej organizacji. Konsekwentna realizacja długoterminowej strategii opartej na doskonaleniu oferty asortymentowej, rozbudowie zdywersyfikowanej sieci sprzedaży oraz działaniach reorganizacyjnych znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych – skomentował prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
Na koniec I kw. 2021 r. grupa posiadała 312 salonów, w tym w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19,4 tys. m2.
– Chcemy dalej rosnąć, zarówno w kanale e-commerce, jak i tradycyjnym modelu. Planujemy ekspansję sieci i otwarcie kolejnych 11 salonów w Polsce oraz 7 za granicą, głównie opartych o franczyzę. Nie wykluczamy inauguracji nowych salonów w centrach handlowych – będzie to uwarunkowane od lokalizacji takich miejsc. Salony stacjonarne stanowią ważny element strategii omnichannel. Nie tylko generują sprzedaż i budują wizerunek marki, stanowią również punkt odbioru i zwrotów e-zakupów. Oczywiście nie zapominamy o sprzedaży w Internecie. Jestem przekonany, że rekordowe wyniki w I kw. nie wyczerpują potencjału e-commerce – wymienił Skrzypek.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r. W czwartek przed południem kurs akcji spółki rośnie o 18 proc. do 24,30 zł. To najwyższy poziom od kwietnia 2018 r.