
(Fot. esotiq/fb)
Esotiq & Henderson odnotował 5,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 2,17 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5,67 mln zł wobec 3,42 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 49,13 mln zł wobec 39,74 mln zł rok wcześniej.
– Wyniki Esotiq w 2Q’21 były lepsze niż zakładaliśmy na poziomie marży brutto ze sprzedaży, EBITDA oraz zysku netto (odpowiednio +1,1 p.p./+10 proc./+33 proc.). Rezultaty były także istotnie lepsze r/r na wszystkich poziomach rachunku wyników. Grupa zwiększyła sieć o 1,3 proc. r/r, ale sprzedaż wzrosła o 24 proc. r/r, co jest rezultatem mniejszych obostrzeń w sklepach. Spółka poprawiła także istotnie marżę brutto (w naszej ocenie mniejsze promocje i lepszy mix sprzedażowy), co przełożyło się na zwiększenie EBITDA MSSF 16 do 9,3 mln zł (+32 proc. r/r) i wyniku netto do 4,4 mln zł (+119 proc. r/r). Pozytywnie odbieramy również solidne przepływy z działalności operacyjnej oraz spadek długu netto (w relacji do EBITDA MSSF 16 spadł o 0,9x r/r do 1,2x) – skomentował wyniki II kwartału Adrian Górniak, analityk DM BDM.
W całym pierwszym półroczu polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej wypracował 6,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto, zysk operacyjny wyniósł 8,7 mln zł (wzrost o 400 proc. r/r), EBITDA 16,9 mln zł (wzrost o 550 proc. r/r) natomiast skonsolidowane przychody wzrosły o 21,7 proc. do 94,9 mln zł. Na koniec pierwszego półrocza br. spółka nie posiadała długu netto a jej środki pieniężne wyniosły rekordowe 13,8 mln zł (wzrost o 518 proc. r/r).
– Praca, którą wykonaliśmy w zeszłym roku, jeśli chodzi o optymalizację i reorganizację biznesu Grupy Esotiq & Henderson przynosi owoce. Udało nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki pierwszego półrocza w porównaniu do ubiegłego roku, pomimo tego, iż w styczniu br. mieliśmy lockdown. Utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży internetowej przy jednoczesnym zwiększeniu o ponad 33-38 proc. r/r sprzedaży w salonach własnych i franczyzowych, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży ogółem. Pomimo rekordowych zysków pierwszego półrocza na kolejne kwartały patrzymy z umiarkowanym optymizmem, głownie z uwagi na możliwe lokalne lockdowny oraz rosnące problemy logistyczne z Azją – powiedział Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq & Henderson.
Dodał, iż Grupa E&H zamierza utrzymać pozycję lidera jeśli chodzi o sprzedaż bielizny w kraju.
– Duży nacisk położymy też na dalszy rozwój kanału e-commerce oraz zabezpieczenie i dywersyfikację łańcucha dostaw, a także optymalizację wielkości zamówień i zapasów towarów – mówi Adam Skrzypek.
Na koniec I półrocza 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18,77 tys. m2 (-1 proc. r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 307 salonów, w tym 243 franczyzowych oraz 64 własnych.
Na poziomie jednostkowym w I półroczu 2021 Esotiq & Henderson S.A wypracował 48,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,3 mln zł EBIT oraz 6,2 mln zł zysku netto.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.