Fenghua SoleTech po trzech kwartałach 2014 r. zwiększył przychody o 14,2 proc. do 70,6 mln euro, zysk operacyjny o 15,6 proc. do 19,9 mln euro, a zysk netto o 15,8 proc. do 14,9 mln euro. Chiński producent podeszew do obuwia sportowego i rekreacyjnego zwiększył marże na poziomie zysku operacyjnego i zysku netto. Po trzech kwartałach br. były one wyższe o 0,3 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i wyniosły odpowiednio 28,1 proc. oraz 21,2 proc. Weijie Lin, prezes Fenghua podkreślił, że wyniki są zgodne z wewnętrznymi założeniami. >> Komunikat wraz z raportem finansowym znajdziesz tutaj
– Rynek produkcji obuwia w Chinach, którego jesteśmy częścią, znacząco rozwija się dzięki dużej populacji i rosnącej sile nabywczej społeczeństwa. To dla nas ważny czynnik – Chiny stały się największym na świecie producentem, odbiorcą, a jednocześnie eksporterem obuwia. – mówi Weijie Lin, prezes Fenghua SoleTech.
Fenghua to jedna z najnowszych spółek na warszawskiej giełdzie. Debiut akcji miał miejsce na początku listopada. W minionym roku producent podeszew zarobił na czysto 18,75 mln euro (21 proc. r/r). W I połowie 2014 r. zysk netto wyniósł 9,5 mln euro (+21,5 proc. r/r) przy 13,5-proc. wzroście przychodów w ujęciu rocznym do 42,5 mln euro. Marże operacyjne w minionych trzech latach kształtowały się na poziomach 26,8; 25,2 oraz 27,6 proc. na koniec 2013 r.
Na półmetku IV kwartału spółka przedstawiła szacunki na cały 2014 rok. W oparciu o obecne plany i założenia, zarząd Fenghua spodziewa się wypracowania przychodów na poziomie 95-100 mln euro i marży na poziomie zysku operacyjnego w przedziale 28-29 proc.
– Jako producent podeszew do obuwia sportowego koncentrujemy się na rozwoju z myślą zarówno o rynku krajowym, jak i rynkach eksportowych. Co dla nas ważne, obecnie sam rynek chiński stwarza dla spółki dobre perspektywy rozwoju, zarówno w średnim, jak i dłuższym horyzoncie czasowym. Dawniej chiński konsument najczęściej nie dostrzegał różnych kategorii obuwia sportowego. Dziś szybko się to zmienia, a konsumenci coraz częściej zaczynają kupować różne rodzaje obuwia sportowego, w zależności od potrzeb i sportów, które praktykują. To wszystko stwarza nowe możliwości dla Fenghua i dlatego spółka planuje inwestycje w podwojenie mocy produkcyjnych w najbliższych latach oraz dalsze wzmacnianie działu badawczo-rozwojowego. Te czynniki pozwolą spółce umocnić czołową pozycję na rynku producentów podeszew w Chinach. – komentuje Weijie Lin.
Strategia Fenghua zakłada niemal podwojenie mocy produkcyjnych do 80 mln par podeszew w 2016 r. Jednocześnie spółka planuje rozszerzenie oferty o nowe, własne modele podeszew w celu zwiększenia skali działalności i rozszerzenia współpracy z lokalnymi producentami obuwia sportowego dostarczającymi produkty dla czołowych marek na świecie.
>> Zobacz jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki spółki >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Fenghua SoleTech AG
Akcje Fenghua na warszawskim rynku pojawiły się 6 listopada 2014 r. Na debiucie kurs akcji spadł o ponad 5,5 proc. Walory w ofercie publicznej sprzedawano po cenie 42,09 zł. Obecnie za jeden papier chińskiej spółki trzeba zapłacić 36,80 zł.