
(Źródło: yestersen)
Grupa Forte zainwestowała w yestersen, czyli platformę e-commerce specjalizującą się w sprzedaży unikalnych mebli. Pozyskane środki zamierza przeznaczyć na stworzenie marki własnej oraz dalszy rozwój technologii i rozbudowę portfolio produktowego o nowe marki, szczególnie z kategorii premium. Yestersen zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo zadebiutować na rynku NewConnect.
– Dla yestersen pozyskanie dużego partnera branżowego przełoży się na dodatkowe kompetencje w zakresie projektowania i produkcji mebli w ramach planowanej marki własnej oraz synergie w obszarach logistyki i operacji. Ponadto Forte od 1996 roku notowane jest na warszawskiej giełdzie, dzięki czemu liczymy na wsparcie w naszym dalszym rozwoju przez rynek kapitałowy – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.
W 2018 roku w yestersen zainwestowali Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. spółki deweloperskiej Atal i firmy bukmacherskiej STS.
– Nowy, duży i rozpoznawalny inwestor w yestersen jest potwierdzeniem, że obrana strategia rozwoju jest właściwa i przynosi zakładane rezultaty. Kolejna rodzinna firma z GPW staje się udziałowcem spółki, doświadczenie i wsparcie inwestora branżowego pozytywnie przełoży się na realizację kolejnych ambitnych celów spółki oraz jest istotnym elementem planu jej upublicznienia – mówi Mateusz Juroszek, inwestor strategiczny yestersen.
Obecnie yestersen oferuje już blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W Q1 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 1,5 tys. produktów m.in. od kultowych marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku, np. KANN Design. Do końca roku firma zaoferuje już 10 tys. starannie wybranych produktów współczesnych od ponad 170 marek, w tym wielu marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 26 tys. unikatów vintage.
W pierwszym kwartale br. yestersen wypracował rekordowe przychody w wysokości niemal 4,1 mln zł, co oznacza wzrost o 94 proc. rdr. Tegoroczny plan platformy to osiągniecie obrotów na poziomie 19-21 mln zł. Osiągnięty wynik finansowy firmy to efekt znaczących inwestycji w rozwój biznesu, ale także potwierdzenie rosnącego trendu zakupu elementów wystroju wnętrz przez internet. Zakupy online od dawna wpisywały się w konsumenckie przyzwyczajenia – rynek mebli oraz produktów wyposażenia wnętrz zaliczany jest do najszybciej rosnących sektorów e-commerce na świecie, a w Polsce tempo wzrostu meblowego e-commerce jest dwucyfrowe. Okres izolacji związanej z pandemią koronawirusa jeszcze umocnił ten trend.
Yestersen to obecnie jedna z największych w kraju platform e-commerce specjalizująca się w sprzedaży unikatowego designu. Firma powstała w 2015 roku. Jej twórcy przewidzieli rodzący się wówczas trend na unikatowe, produkowane w ograniczonych seriach i pochodzące z dawnych epok meble i dodatki do domu. Przez ostatnie dwa lata przychody yestersen wzrastały niemal dwukrotnie, co wskazuje na potencjał tego rynku. Z platformy korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy m.in. hotele, kawiarnie i biura, czy teatry poszukujące wyjątkowych rekwizytów.