
Fot. The Dust
Game Island podpisała właśnie umowę w modelu project finance na produkcję vertical slice swojej drugiej gry, czyli reprezentatywnego fragmentu przedstawiającego wszystkie najważniejsze mechaniki, poziomy, styl artystyczny, ekonomię oraz interfejs użytkownika. Na podstawie umowy inwestor sfinansuje początkowy etap produkcji gry o roboczym tytule Project Sword, którego łączny koszt ma wynieść 870 tys. zł. Opracowany przez spółkę harmonogram przewiduje rozpoczęcie rozmów z globalnymi wydawcami w III kwartale 2024 r. Zgodnie z umową Phenomen Games otrzyma zwrot z zainwestowanego kapitału dopiero w momencie podpisania umowy z wydawcą i będzie on pokryty z MG (Minimum Guarantee), tj. gwarantowanego przychodu wypłaconego przez wydawcę Game Island. Spółka podała w raporcie bieżącym, że Inwestor nie będzie mieć udziału w przychodach z tantiem od wydawcy. W przypadku, gdy podpisanie umowy z wydawcą nie dojdzie do skutku wniesiony wkład inwestorski jest bezzwrotny. Strony mogą zdecydować o dalszym samodzielnym finansowaniu produkcji i realizacji projektu w modelu self-publishing.
Umowa z inwestorem i rozpoczęcie realizacji drugiego projektu przez Game Island jest ważnym elementem rozwoju studia oraz realizacji założeń strategii Grupy Kapitałowej The Dust na lata 2023 – 2028 oraz wypracowanego i wdrożonego w ramach wszystkich studiów zależnych w Grupie sprawdzonego modelu biznesowego.
– W opublikowanej w maju br. strategii zobowiązaliśmy się do stopniowego przechodzenia na model self publishingu. Wyraźnie wówczas podkreśliliśmy, że nie stanie się to z dnia na dzień. Jest to przeanalizowany i przemyślany proces sukcesywnej zmiany dotychczas prowadzonego modelu biznesowego. Dzięki temu, że zawsze staramy się przewidywać i planować nasze działania już teraz możemy powiedzieć co będzie możliwe za 2, 3 czy 4 lata. Jednak ta zmiana wymaga czasu i nie wszystkie nasze studia są gotowe na samodzielną realizację projektów od momentu produkcji do momentu ich komercjalizacji. Współpraca z inwestorami w modelu project finance oraz z wydawcami pozwala na dywersyfikację finansowania nowych projektów, a tym samym ogranicza ryzyko finansowe. – komentuje Jakub Wolff, prezes zarządu The Dust S.A.
– Zgodnie z założeniami strategii na początkowym etapie rozwoju każde studio zależne realizuje projekty we współpracy z wydawcami, aby w późniejszym, już dojrzałym okresie rozwoju, przejść na samodzielną produkcję, promocję i sprzedaż gier własnych. W przypadku Game Island jest to drugi projekt, więc dajemy sobie czas na rozwój i zdobywanie doświadczenia. – dodaje Jakub Wolff.
Obecnie studio Game Island intensywnie pracuje nad projektem SERUM realizowanym we współpracy z globalnym wydawcą Toplitz Production. Premiera gry w wersji na PC w opcji wczesnego dostępu planowana jest na I kwartał 2024 r., a w pełnej wersji do końca II kwartału 2024 r. Studio wróciło właśnie z targów Gamescom w Kolonii, gdzie gra została pozytywnie oceniona i podobnie jak w trakcie showcase MIX | Guerrilla Collective 2023 gracze chwalili tajemniczy klimat oraz realistyczną grafikę, porównując tytuł do kultowej gry The Forest.
– Grając w Serum przenosimy się do post apokaliptycznego, surowego i przesiąkniętego tajemnicą świata. To tytuł dla miłośników survivali z dobrze napisaną historią, ze zwrotami akcji i ukrytymi logicznymi zadaniami. Jesteśmy jeszcze w przededniu premiery naszego pierwszego tytułu, ale z wyprzedzeniem przygotowujemy się do rozpoczęcia realizacji vertical slice kolejnego tytułu, aby zachować ciągłość produkcyjną i płynność finansową. – komentuje Michał Ojrzyński, CEO Game Island S.A. – Podpisanie nowej umowy inwestycyjnej jest dla naszego studia potwierdzeniem, iż wykonujemy dobrą pracę, gdyż na bardzo wczesnym etapie planowania i budowania koncepcji gry, Inwestor wierzy w komercyjny sukces naszego nowego projektu. Jako spółka mamy swobodę twórczą i spokój, nie musząc martwić się o ryzyko finansowe, związane z wyprodukowaniem vertical slice tytułu. Ponadto Phenomen Games S.A. jest inwestorem branżowym o dużym doświadczeniu w finansowaniu i wspieraniu projektów gamingowych – uzupełnia Michał Ojrzyński.
Grupa The Dust podpisując kolejną umowę udowadnia, że konsekwentnie wprowadza w życie to, co zadeklarowała w nowej strategii. Zarząd Grupy ma przemyślaną koncepcję jej rozwoju organicznego, a jednocześnie studiom zależnym nie brakuje pomysłów na kolejne gry z ciekawym gameplayem i innowacyjnymi mechanikami. Studia z Grupy The Dust korzystając z silnika Unreal Engine 5 podążają za najnowszymi trendami technologicznymi.
The Dust jest producentem i wydawcą gier. Spółka intensywnie rozwija produkcję gier własnych. Aktualnie pracuje nad grą osadzoną w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary oraz nad własnymi autorskimi symulatorami. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2018 r.