Decyzja o budowie dużego zakładu produkcyjnego w Polsce, wiąże się z uwarunkowaniami geopolitycznymi oraz chęcią dystrybucji produktów na obszarze UE. Zakład ma powstać w ciągu roku i będzie produkował (montaż) hub-y energetyczne i baterie – akumulatory w oparciu o technologię LTO. Zakład będzie produkował baterie LTO o pojemności 1 GW rocznie. Niezależnie od tego firma równolegle będzie w stanie wyprodukować magazyny energii o pojemności znacznie przekraczającej 1 GW rocznie. Według przedstawicieli Invista SA odbiorcami produktów UBESS będą podmioty, wykorzystujące duże ilości energii, potrzebujące HUB-y energetyczne, w tym jednostki państwowe (PKP), stacje benzynowe, miejskie sieci ładowarek elektomobilnych, sieci handlowe, wojsko.
Umowa z UBESS to jeden z 3 filarów strategii giełdowej spółki, która zakłada poszukiwanie zysków i oparcie strategii na 3 filarach: rynku nieruchomości, wykorzystaniu potencjału rynku energetyki i elektromobilności w Polsce i inwestycjach w nowe technologie.
– Zarząd brał pod uwagę różne opcje, w tym przegląd posiadanych aktywów pod kątem ich dalszego wykorzystania oraz uruchomienie projektów, które w związku z uwarunkowaniami legislacyjnymi i biznesowymi charakteryzują się ponadprzeciętną atrakcyjnością – ze szczególnym naciskiem na branże energetyki odnawialnej, elektromobilności i nowych technologii – ujawnia Michał Gabrylewicz, prezes Invista SA.
Efektywne wykorzystanie portfela gruntów
Nowy model zakłada najem części gruntów stabilnym partnerom i bardziej efektywne zarządzanie portfelem gruntów, pozwalające na wyższe stopy zwrotu dla inwestorów. Przedstawiciele spółki ujawniają, że obecnie prowadzą zaawansowane rozmowy z kilkoma podmiotami. Dodatkowo zarząd ma opcję sprzedaży części gruntów i nieruchomości, wykorzystując obecną koniunkturę rynkową. Kapitał ten ma posłużyć do inwestycji w projekty nowych technologii – drugi ważny filar strategii firmy.
Rynek energii i elektro mobilności
Invista SA ma w planach zaangażowanie na rynku energii – od magazynowania energii, do współpracy z operatorami farm fotowoltaicznych po elektromobilność. W tym celu prowadzi rozmowy z kolejnymi, zagranicznymi podmiotami, m.in. dostawcami ładowarek i baterii do samochodów.
– Rozwój technologii na rynku motoryzacji, wzrost zasięgów, dotacje do ładowarek i do sieci elektroenergetycznej oraz nowelizacja Ustawy o elektro mobilności to niektóre z czynników, które w kolejnych latach zdynamizują zmiany i rozbudowę infrastruktury ładowania na polskim rynku. Naszym celem jest wykorzystanie tego potencjału – dodaje prezes giełdowej spółki.
Inwestycje w nowe technologie
Trzecim filarem strategii Invista SA ma być obszar nowych technologii, w tym z zakresu usług medycznych. Na razie przedstawiciele spółki nie ujawniają szczegółów.
– Poszukujemy projektów i technologii „made in Poland”, które mają potencjał zrewolucjonizowania takich obszarów jak medycyna, rozwiązania dla infrastruktury miast, środków transportu publicznego. Obecnie analizujemy kilkanaście projektów, spośród których chcemy wybrać najbardziej obiecujące i będących w fazie wprowadzenia na rynek użytkowy – ujawnia prezes spółki Invista SA.