W IV kwartale 2013 roku Gino Rossi wypracował 59,6 mln zł przychodów wobec 54,5 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł z 2,4 mln zł do 4,7 mln zł, a zysk netto z niespełna 1 mln zł do 1,35 mln zł. W całym 2013 roku przychody wzrosły o ponad 4 proc. do 218,5 mln zł, EBIT zwiększył się o 28 proc. do 8,2 mln zł, a zysk netto spadł z 4,2 mln zł do 1,8 mln zł. Spadek wyniku netto jest efektem zdarzeń jednorazowych, jakie miały miejsce w 2012 roku.
Osiągnięte wyniki w 2013 roku pozwoliły spółce zrealizować prognozy na poziomie zysku EBITDA, które zakładały 14,1 mln zł. Szacunki dla przychodów wynosiły 228 mln zł i tu ostateczny rezultat okazał się gorszy o 10 mln zł. Różnica wynika z mniejszej niż zaplanowana wartości sprzedaży komponentów do kooperantów.
Gino Rossi po przeprowadzeniu w 2013 roku restrukturyzacji zadłużenia i pozyskaniu dodatkowego kapitału ma stabilną sytuację finansową. Na koniec grudnia posiadała 12,3 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów wobec 3,1 mln zł sprzed roku. Natomiast ubiegłoroczne środki pieniężne z działalności operacyjnej wynosiły 1,9 mln zł w porównaniu z minus 3,3 mln zł w 2012 roku.
– W założeniach prognozy na 2014 rok mamy plany uwolnienia dodatkowych środków zaangażowanych w kaucjach i zabezpieczeniach, które dodatkowo zasilą kapitał pracujący spółki i wpłyną na zwiększenie skali działalności, szczególnie w segmencie obuwia. Plany na ten rok przewidują wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 24 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. W prognozach zakładamy także wzrost o 8 proc. sprzedaży odzieży marki Simple CP. Dynamikę wzrostu sprzedaży Simple CP przyjęliśmy na konserwatywnym poziomie, ponieważ priorytetem dla tej marki na ten rok jest podniesienie poziomu rentowności. – czytamy w raporcie spółki.
>> W serwisie w przeciągu godziny pojawią się najnowsze dane finansowe spółki. >> Zobacz jak zmieniły się podstawowe wskaźniki Gino Rossi po wynikach za IV kwartał.
Prognozy spółki na ten rok zakładają 260 mln zł przychodów ze sprzedaży i 20 mln zł zysku EBITDA. Osiągnięcie takich rezultatów oznaczałoby poprawę w ujęciu r/r o 19 i 42 proc. W planach na 2014 rok jest dalszy rozwój sieci sprzedaży do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych i franczyzowych Simple CP. Otwarcia nowych sklepów będą miały także miejsce za granicą. Dwa w systemie franczyzowym mają ruszyć na wschodzie Europy oraz Czechach i na Słowacji.
– Celem finansowym na ten rok jest poprawa rentowności, szczególnie w spółce Simple CP. W przypadku spółki Gino Rossi zakładamy, że marża procentowa może jeszcze wzrosnąć w porównaniu do poziomu marży z 2013 roku, co powinno wynikać między innymi z lepszego rozłożenia kosztów stałych produkcji. Poprawa marż procentowych nie będzie jednak tak dynamiczna jak w 2013 roku. W Simple CP zrealizowane zmiany w organizacji działu projektowego oraz zarządzania kolekcją powinny przełożyć się na uzyskanie wyższej procentowo marży w 2014 roku w porównaniu do roku ubiegłego. – zapowiada spółka.
W poniedziałek akcje Gino Rossi zaliczyły solidne, kilkuprocentowe tąpniecie, podobnie jak cały rynek. Dziś spółka przed sesją podała dane sprzedażowe za luty. W minionym miesiącu grupa uzyskała 25-proc. progres w przychodach. Wcześniej kurs akcji miał udany start w nowy roku. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2014 roku zanotowały stopę zwrotu na poziomie 26 proc. Natomiast w zeszłym roku akcje modowej spółki dały zarobić 166 proc.