
Grupa CCC zamknęła IV kwartał z przytupem (Fot. spółka)
CCC odnotowało zysk EBITDA w wysokości 525 mln zł wobec 237 mln zł zysku rok wcześniej w IV kw. r. obr. (październik 2024 – styczeń 2025), podała spółka, prezentując wstępne dane. Zysk operacyjny wyniósł 368 mln zł wobec 95 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.871 mln zł w IV kw. r.obr. wobec 2.521 mln zł rok wcześniej. Rezultaty okazały się istotnie wyższe od oczekiwań rynkowych ekspertów. Konsensus opracowany przez PAP Biznes zakładał 289,9 mln zł EBIT, 442,8 mln zł EBITDA i 2.803 mln zł przychodów.
– Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie – w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu. Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach – powiedział prezes CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.

Grupa CCC – wynik EBITDA w ujęciu kwartalnym. Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
CCC postawiło na dyscyplinę kosztową i poprawę marż
Grupa CCC w IV kw. r.obr. w każdej linii biznesowej utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową. Jak podano w materiale, z sukcesem kontynuowano pracę nad umacnianiem wysokich rentowności w szyldach CCC i HalfPrice. Skokową poprawę wyniku operacyjnego i EBITDA odnotowała Grupa Modivo, co jest efektem przede wszystkim koncentracji na wysoko rentownej sprzedaży i znacznej redukcji kosztów wynikającej z postępującej integracji z Grupą CCC.
Przychody Grupy CCC w IV kw. wyniosły 2,9 mld zł, co stanowi wzrost o 14 proc. r/r. Segment CCC odnotował wzrost przychodów o 25 proc., przy wzroście powierzchni handlowej o 1 proc.
– Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 28 proc. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3 proc., w tym Modivo +4 proc., eobuwie -6 proc.) była pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketing i ich koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów – czytamy w komunikacie.
– Za nami intensywny kwartał, w którym HalfPrice zadebiutował na bardzo perspektywicznym rynku Europy Południowej – w Hiszpanii. Wyniki pierwszego sklepu w tym regionie przerosły nasze oczekiwania i widzimy ogromny potencjał do rozwoju sieci w tej części Europy. Podpisaliśmy również umowę zakupu większościowego pakietu udziałów z właścicielem takich formatów jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i Skstore. To transakcja, która wzmacnia naszą pozycję w specjalistycznym segmencie premium, otwierając nową, bardzo perspektywiczną współpracę z topowymi globalnymi markami – stwierdził Miłek.
W 2024 roku wynik operacyjny grupy CCC wzrósł o 500 proc. r/r
W czwartym kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 2 pkt proc. r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 4 pkt proc.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC na sprzedaży w kanałach omnichannel (po wyłączeniu wpływu sprzedaży hurtowej) osiągnęła poziom 57 proc. (wzrost o 1 pkt proc.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+1pkt proc.).
– W całym 2024 roku Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co stanowi ponad 500 proc. wzrostu r/r oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA (+120 proc.) – napisano także.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).