- NEUCA zrealizowała ponad 32% prognozy finansowej zakładającej zysk netto w 2016 r. na poziomie 110 mln zł bez zdarzeń jednorazowych.
- Grupa osiągnęła bardzo wysokie wyniki w zakresie satysfakcji klienta, badanej regularnie przez niezależną firmę badawczą IMS Health. NEUCA po raz pierwszy osiągnęła najwyższe noty wśród giełdowych dystrybutorów farmaceutyków we wszystkich dziesięciu kategoriach podlegających ocenie.
- W segmencie produktów własnych NEUCA osiągnęła prawie 6 mln zł zysku netto w pierwszym kwartale 2016 r. o 13% więcej niż przed rokiem. Sprzedaż do aptek wyniosła 26,5 mln zł vs. 21,5 mln zł w pierwszym kwartale 2015 r.
- NEUCA w pierwszym kwartale kontynuowała inwestycje w biznesy oferujące usługi dla pacjenta. Przejęła Ortopedio.pl, internetowego dystrybutora sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego oraz zwiększyła zasięg sieci przychodni lekarskich Świat Zdrowia. W maju Grupa weszła na rynek z urządzeniem telemedycznym Diabdis, dedykowanym diabetykom.
Pomimo wysokiej bazy w pierwszym kwartale Spółka istotnie poprawiła wyniki finansowe. Najważniejszym elementem wzrostu wyników jest pozycja rynkowa Grupy, umacniająca się dzięki poprawie jakości obsługi klienta. Z raportów niezależnej firmy badawczej IMS Health wynika, że w pierwszym kwartale NEUCA osiągnęła najlepsze noty wśród giełdowych dystrybutorów farmaceutyków w zakresie satysfakcji klienta. Wśród czynników wpływających na wzrost zysków należy również zwrócić uwagę na poprawę efektywności działań sprzedażowo – marketingowych, a także większe znaczenie serwisów świadczonych producentom.
Coraz większego znaczenia w budowie zysków Grupy nabiera obszar produktów własnych. Spółka skupia się na zwiększeniu sprzedaży produktów wprowadzonych na rynek i zgodnie z planem w pierwszym kwartale zmniejszyła dynamikę wdrożeń. Na koniec marca 2016 r. w portfolio Spółki znajdowało się 455 produktów – o 9% więcej niż w analogicznym okresie ub. r. NEUCA sprzedała do aptek produkty o wartości 26,5 mln zł (wzrost o 23%), dzięki czemu wypracowała w tym segmencie blisko 6 mln zł zysku netto (wzrost o 13%).
Dużo uwagi w pierwszym kwartale NEUCA poświęciła inwestycjom w nowe biznesy, zorientowane na pacjenta. Spółka w lutym powiększyła sieć przychodni lekarskich Świat Zdrowia do 31 placówek, dzięki przejęciu Medical Management. Firma, w którą zainwestowała Grupa prowadzi 8 przychodni lekarskich w Warszawie i w okolicach.
Istotnym z punktu widzenia rozwoju segmentu podstawowej opieki medycznej jest przełom w pracach nad projektem telemedycznym. W maju Grupa rozpoczęła wdrożenie urządzenia Diabdis, które ma pomóc diabetykom w zdalnym monitorowaniu cukrzycy.
– Inwestycje skierowane w rozwój biznesów dedykowanych pacjentom są odpowiedzią na potrzeby naszych strategicznych klientów – niezależnych aptekarzy. To właśnie na nich niezmiennie koncentruje się nasza uwaga. W pierwszym kwartale udało się nam kolejny raz poprawić wyniki badań satysfakcji klienta. Lepsza jakość serwisu i oferty bezpośrednio wpływa też na pozycję rynkową Grupy oraz realizację naszej misji polegającej na zapewnieniu lepszej przyszłości wszystkim niezależnym aptekom w Polsce – mówi Piotr Sucharski, Prezes Grupy NEUCA.
Informacja prasowa, 12 maja 2016 r.