
Źródło: Oponeo.pl
Bazując na wstępnych danych, w całym III kwartale Grupa Oponeo.pl wypracowała blisko 162 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 13 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 r. Pełne sprawozdanie finansowe za miniony okres poznamy 5 listopada. Z dotychczas opublikowanych raportów wynika, że narastająco od początku bieżącego roku Oponeo.pl sprzedało towary za 581 mln zł, co również stanowi wzrost o 13 proc. względem wyników za ten sam okres ub.r.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych we wrześniu 2020 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w raporcie.

Przychody Oponeo.pl w rozbiciu na poszczególne miesiące. Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów bieżących.
Najbliższe miesiące będą kluczowe dla całorocznych wyników Oponeo.pl. Spółka jest u progu sezonu wymiany opon z letnich na zimowe, czyli okresu, gdy notuje najwyższe przychody ze sprzedaży. Ostatni kwartał tego roku będzie też testem odporności na COVID-19. Dotychczas spółka radziła sobie dużo lepiej niż cała branża. Tegoroczna pandemia zastopowała przyrost rejestracji nowych pojazdów, a rykoszetem oberwał też rynek oponiarski. Według danych ETRMA, w I półroczu 2020 roku spadki sprzedaży opon w Europie dotyczyły wszystkich segmentów. Sprzedaż opon osobowych spadła o 22 proc., ciężarowych o 14 proc., rolniczych o 9 proc., a motocyklowych 23 proc. Spadek sprzedaży opon do samochodów osobowych na polskim rynku był jeszcze wyższy niż w całej Europie i wyniósł 26 proc.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. Pod koniec poniedziałkowej sesji za akcje spółki płacono 29,80 zł, czyli blisko 3 proc. mniej niż w piątek. Obecna kapitalizacja Oponeo.pl wynosi nieco ponad 415 mln zł.