
Źródło: Oponeo.pl
W I półroczu grupa Oponeo.pl wypracowała 8,88 mln zł zysku netto, o 22,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk EBIT urósł r/r z 9,67 mln zł do 12,88 mln zł, a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 12,96 mln zł i był wyższy niż przed rokiem o blisko 40 proc.
Dwucyfrowy wzrost grupa utrzymała także na poziomie przychodów. Ich całkowita wartość w I półroczu br. wyniosła rekordowe 398 mln zł (+13 proc. r/r). Lwią część wyniku Oponeo.pl wypracowało w Polsce. Przychody z zamówień krajowych opiewały na 306,3 mln zł (+12 proc. r/r), natomiast przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 91,7 mln zł i w ujęciu rocznym urosły o ponad 16 proc.
– Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie – podsumowała spółka.

(Źródło: Oponeo.pl)
Głównym źródłem przychodów jest oczywiście dystrybucja opon. Ich sprzedaż urosła o 12,7 proc. w stosunku do I półrocza 2018 roku i wygenerowała 359,8 mln zł. W całym półroczu Oponeo.pl sprzedało ponad 1,5 mln opon, tj. o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak zaznacza prezes spółki, wynik cieszy tym bardziej, że w Europie sprzedaż opon osobowych w tym samym okresie spadła.>> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Oponeo.pl
– Wzrost ten został zrealizowany mimo 3,7-proc. spadku sprzedaży na całym rynku opon osobowych w Europie – podsumowuje Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl.
Oponeo.pl odnotowało także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W I półroczu grupa sprzedała 0,5 mln felg (aluminiowych i stalowych), czyli o 16,2 proc. więcej niż w I półroczu 2018 roku.
Poprawa wyników przełożyła się na wskaźniki. W I półroczu Oponeo.pl odnotowało wzrost w zakresie marży EBIT (+0,5 p.p.) i EBITDA (1,3 p.p.). Marża brutto na sprzedaży utrzymała się na tym samym poziomie co w I półroczu 2018 roku i wyniosła ona 20,8 proc. Wzrosty odnotowano również w zakresie marży zysku netto i zwrotu z aktywów (+0,1 p.p.) oraz zwrotu z kapitału (+0,8 p.p.). Pogorszeniu uległ za to wskaźnik rotacji zapasów, który w I półroczu wynosił 174,28 dnia (158,26 wcześniej).

(Źródło: Oponeo.pl)
W 2019 roku Grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.
Raport z podsumowaniem I półrocza pojawił się w środę po sesji. Reakcję kursu akcji na wyniki zobaczymy dopiero w piątek. Na zamknięciu wczorajszej sesji jeden walor Oponeo.pl wyceniono na 24,90 zł, a całą grupę na 347 mln zł.